سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت سیستم کنترل جدیدی برای کنسول‌های بازی خود معرفی کرده که گمان می‌رود تغییر بزرگی در صنعت بازی ایجاد کند.

به گزارش بی‌بی‌سی این سیستم که تحت پروژه‌ای به نام Natal در نمایشگاه E3 معرفی شد، کاملأ بی‌سیم و بیومتریک است و از دقیق‌ترین تغییرات فیزیکی صورت و بدن کاربر برای کنترل استفاده می‌کند.

پیتر مالینو از برنامه‌نویسان معروف انگلیسی با نمایش یک فیلم شگفت انگیز چگونگی کار کرد این سیستم را نشان داد.

در این فیلم ابتدا مراحل ساخت شخصیت کامپیوتری یک نوجوان به نام مایلو نمایش داده شد. سپس کاربری در مقابل یک نمایشگر و یک دوربین کوچک ظاهر می‌شود و با مایلو احوال پرسی می‌کند.

مایلو به مدد Natal از کوچک‌ترین تغییرات صورت و بدن این کاربر برای تشخیص احساسات او استفاده می‌کند. برای مثال کاربر از مایلو سوال می‌کند که آیا تکالیف مدرسه‌اش را نوشته و با شندین پاسخ منفی مایلو عصبانی می‌شود. مایلو در پاسخ خجالت می‌کشد و سر خود را پایین می‌اندازد.

جالب‌ترین بخش این فیلم زمانی است که تصویر کاربر در یک آب‌گیر کوچک منعکس می‌شود و او با دست خود با آب بازی می‌کند.

گمان می‌رود که این پروژه به رقیب جدی برای کنسول بازی Wii نینتندو تبدیل شود. کنسول Wii با یک ابزار کنترل که حرکت کاربر را تشخیص می‌دهد، بر کنترل فیزیکی بازی‌های تاکید خاصی دارد.

مایکروسافت در نمایشگاه E3، ده بازی جدید از جمله Call of Duty: Modern warfare2 و Final Fantasy XIII را برای Xbox‌معرفی کرد.

بازی دیگری که در این نمایشگاه برای Xbox معرفی شد، Tony Hawk Ride‌ نام دارد. این بازی با ابزار تشخیص حرکت به شکل یک اسکیت بورد و مشابه Balance Board کنسول Wii کار می‌کند.

کد خبر 82703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز