جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت خبر داد برای اولین بار در 23 سال گذشته، درآمدهایش در سه ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است.

خبرگزاری اتریش از سانفرانسیسکو گزارش داد، اما سرمایه‌گذاران همچنان به بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان اعتماد دارند و سهام مایکروسافت با وجود رکود شدید اقتصادی همچنان ارزش بالایی دارد.

این شرکت مستقر در سیاتل اعلام کرد درآمدش در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته با شش درصد کاهش به 13.7 میلیارد دلار رسیده است. سود این شرکت سه میلیارد دلار اعلام شد که نسبت به 4.4 میلیارد دلار همین دوره زمانی در سال گذشته 32 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این شرکت به خاطر کاهش خریدهای مشتریان به شدت لطمه خورده است، زیرا مردم در خرید رایانه‌های جدید تاخیر دارند یا اساسا از خرید آن صرف‌نظر می‌کنند. فروش سیستم عامل ویندوز مایکروسافت هم برای دومین بار در تاریخ کاهش یافته است، اما مایکروسافت اعلام کرد نشانه‌هایی را دیده که حکایت از سپری شدن دوران بد دارد.

کریس لیدل، رییس مالی مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: "در حالی که شرایط بازار در سه ماهه اول ضعیف بود، من از توان شرکت برای جبران فشارهای درآمدی با اجرای ابتکارات سریع کاهش هزینه‌ها رضایت دارم. ما انتظار تداوم این ضعف را دست‌کم تا پایان سه ماهه آینده هم داریم."

کد خبر 79719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز