یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت با هدف حفظ هر چه بیشتر فاصله خود با کروم گوگل و فایرفاکس موزیلا مرورگر جدید اینترنت اکسپلورر 9 را در نسخه بتا رسما عرضه کرد

IE9

زمانی اینترنت اکسپلورر بیش از 90 درصد از بازار مرورگرها را در اختیار داشت اما با روی کار آمدن مرورگرهای کروم گوگل و فایرفاکس موزیلا عرصه رقابت بر مایکروسافت تنگ شد به طوری که مرورگر غول نرم افزاری دنیا در حال حاضر 60 درصد از این بازار را زیر سلطه خود دارد.

به همین علت مایکروسافت تصمیم گرفت تازه ترین مرورگر خود را با نام "اینترنت اکسپلورر 9" عرضه کند. اینترنت اکسپلورر 9 که رسما در نسخه بتا عرضه شد از استاندارد جدید Html 5 برخوردار است.

این استاندارد، جدیدترین نسخه از زبان برنامه نویسی حفاظت از صفحات وب است که توسط کنسرسیوم پهنای جهانی وب (W3C) ارائه شده است.

IE 9 در صورتی که در یک سخت افزار سریع استفاده شود می‌تواند تمام ویژگی‌های خود را ارائه دهد به طوری که کاربر نهایی می‌تواند به سرعت از طریق این مرورگر وارد صفحات وب شود. به ویژه دسترسی به صفحاتی که برپایه استاندارد جدید Html 5 استوار شده‌اند تاحد قابل توجهی با صرفه جویی در زمان همراه خواهد بود.

در حال حاضر بیش از 70 توسعه دهنده وب و عرضه کننده برنامه‌های جانبی از این استاندارد جدید استفاده می‌کنند. برای دیدن فیلم و تصاویر برپایه این زبان جدید نیازی به برنامه‌های جانبی (برای مثال فلش) نیست. این استاندارد جدید، سرعت بارگذاری و جستجو در وب را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همچنین دسترسی کاربرانی که از اینترنت اکسپلورر 9 استفاده می‌کنند به صفحات برپایه Html 5 سریع‌تر می‌شود.

کد خبر 116399
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز