رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بارها گفته ایم و این هشدار را داده ایم که موتورسواران نباید در معابر بزرگراهی تردد داشته باشند ولی نه تنها اینکه تردد دارند بلکه ترددهای غیر ایمن هم دارند.

اجرای طرح 10 پلیس راهور با هدف ساماندهی تردد موتورسواران در پایتخت

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ساعات تصادفات در معابر شهر تهران اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ساعت ۲۴ شب تا ۴ صبح بیشترین تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران را با ۲۴ درصد به خود اختصاص داده است و واقعا باید گفت که در این ساعات موتورسواران در سطح معابر چه کار می کنند که نشان دهنده آن است که اینها افراد جوانی هستند که برای انجام حرکات نمایشی و چرخ زدن ها در معابر خلوت بیرون می آیند و متاسفانه تفریحات غیر ایمن در آن هنگام از شب به جز تصادفات فوتی خروجی دیگری ندارد.

او افزود: رتبه دوم هم بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ با ۲۳ درصد از تصادفات فوتی و ساعت ۱۶ تا ۲۰ هم ۱۹ درصد از تصادفات فوتی را در شهر تهران به خود اختصاص داده است. بیشترین ساعات تصادفات فوتی موتورسواران در ساعات تاریکی هوا اتفاق می افتد و دلیل آن هم به دیده نشدن موتورسیکلت ها باز می گردد. موتورسواران اغلب توسط دیگر رانندگان در معابر خلوت و تاریک دیده نمی شوند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه آزادگان بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت موتورسواران را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: بررسی های ما وقتی با رانندگانی که با موتورسیکلت سواران تصادف و برخورد داشته اند حکایت از این دارد که می گویند ما موتورسیکلت سوار را ندیده ایم و حرف از دیده نشدن آنها می زنند. حرکت با چراغ روشن حتی در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر کاهش دهد و این موضوع تحقیق و به اثبات رسیده است. اگر کلاه ایمنی و بدنه موتورسیکلت هم شبرنگ باشد به موضوع کاهش تصادفات کمک می کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: باز هم از خانواده موتورسواران خواهش می کنیم که کلاه ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار بدهند چرا که بالاترین آسیب و صدماتی که به موتورسیکلت سواران وارد آمده به سر و جمجمه آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با وظایف و مأموریت‌های کلی پلیس راهنمایی و رانندگی

کد خبر 825646
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    سال ها پیش تصادف منجر به جرح در بزرگراه آسیایی با موتورسیکلت داشتم.اگر موتور سوار کلاه ایمنی نداشت به احتمال زیاد منجر به فوت وی می شد.سرعت حدود ۸۰ کیلومتر
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    پلیس راهنمائی و رانندگی در معابر کوچک اصفهان فعالیتی ندارد و این عمل علاوه بر بر هم زدن شهر سازی استاندارد و بین المللی باعث مزاحمت و سد معبر شرعی که حرام است و سد معبر قانونی که باید متخلفان جریمه ان را بپردازند و از محل اخذ جرایم شهرداری اصفهان باید ایستگاه های اتوبوس بی ارتی را احداث نموده و حمل و نقل عمومی را تقویت بنماید. معلوم نیست ک چرا راهنمائی از نظر پرسنل و تجهیزات چرا تقویت نمی شود. در حالی که می توان بسیجی ها را با راهنمائی ادغام نموده تا استفاده ی بهتری از نیرو بشود.