مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان این که باغ موزه دفاع مقدس تا پایان تابستان افتتاح می شود، گفت: این پروژه تا کنون حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و بخش‌هایی از ابنیه آن به پایان رسیده است.

مهندس تشکری نیا، در گفتگو با سما ضمن بیان این مطلب گفت: در ابتدا قرار بود تا این پروژه در دو فاز اجرا شود که به دستور شهردار تهران، عملیات اجرایی با سرعت بیشتری ادامه یافته است تا شاهد افتتاح باغ موزه دفاع مقدس در یک مرحله باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه ارزشی و معنوی، بسیار بزرگ و حساس است و امیدواریم تا در هفته دفاع مقدس و در پایان تابستان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته تشکری نیا، با توجه به این که این مجموعه ، فضایی است که معنویت جنگ هشت ساله و دلاوردی رزمندگان ما را نشان می‌دهد، برای نسل امروز که خاطره‌ای از آن روزگار ندارند بسیار جذاب خواهد بود، ضمن آن که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از مردم کشور ما را زنده خواهد کرد و کسانی که به این مجموعه می‌آیند با استفاده از این فضا و فضای باز مفرح این مجموعه، خاطره‌ای خوش را از سپری کردن زمانشان در این مکان خواهند داشت.

وی افزود: در این اراضی علاوه بر باغ موزه دفاع مقدس، باغ هنر ، باغ کتاب، باغ قرآن و غیره در نظر گرفته شده است تا قابل استفاده برای همه شهروندان باشد و این اراضی به عنوان آدرسی برای تفریح مردم شناخته شود.

تشکری نیا ساخت این پروژه را با در نظر گرفتن همه استانداردهای بین المللی دانست و تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس تمام ویژگی‌های یک موزه با استانداردهای بین المللی را در خود دارد و در هر هفت منزل آن از آخرین فن آوری روز دنیا استفاده شده است تا بازگو کننده بخش هایی از دفاع مقدس باشد.

وی با اشاره به  استفاده از فن آوری‌های مدرن در این پروژه اظهار کرد : با امکاناتی که برای این باغ موزه در نظر گرفته شده ،امکان تغییر سریع سناریوی موزه در طول زمان بهره برداری مانند موزه های بزرگ دنیا وجود دارد، ضمن این که در برنامه‌ریزی این مجموعه به این موضوع توجه شده است که در اینده امکان برگزاری مراسم فرهنگی هنری مرتبط با مووضع دفاع مقدس اعم از جشنواره‌های فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی و غیره را در خود داشته باشد.

وی افزود: تلاش شده تا موزه دفاع مقدس شکلی متفاوت با موزه‌های دیگر و به شکلی کاملا فعال، پویا و کاربردی برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب طراحی و ساخته شود و فضای خشک و بی‌روح موزه‌های معمول دیگر را نداشته باشد.

به گفته مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران قرار گرفتن باغ موزه دفاع مقدس در کنار باغ ایرانی و فضاهای دیگر فرهنگی و تفریحی تنوع و امکان جذب بیشتر برای جوانان را به همراه دارد.

کد خبر 82471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز