شرکت مینستو زیرمجموعه ساب، اعلام کرد که دراگون ۱۲، کایت جزر و مدی ۱.۲ مگاواتی‌اش، آماده عملیات واقعی تولید برق است.

دراگون 12

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اینترستینگ انجینیرینگ، مینستو (Minesto) شرکت تولیدکننده دستگاه‌های دریایی که زیر مجموعه شرکت سوئدی ساب است، اولین راه‌اندازی موفقیت‌آمیز کایت جزر و مدی ۱.۲ مگاواتی خود به نام دراگون ۱۲ را اعلام کرد.

به گفته این شرکت دراگون ۱۲ اکنون آماده عملیات واقعی است. آزمایش در شهر وستمانا در جزایر فارو در دانمارک انجام شد. دراگون ۱۲، ده برابر سنگین‌تر از دراگون ۴، کایت جزر و مدی قبلی شرکت مینستو است. با راه‌اندازی و بازیابی موثر Dragon ۱دراگون ۱۲ برای اولین بار، اعملکرد موثر این توربین تایید شد. دکتر مارتین ادلوند، مدیر عامل شرکت مینستو گفت: اجرای کامل راه اندازی و بازیابی نیروگاه دراگون ۱۲، با موفقیت عملیات اصلی دریایی نیروگاه‌های مبتنی بر توربین‌های کایتی ما را تایید کرده است.

راه اندازی دراگون ۱۲ در سایت پرتاب آزمایشی برای دستیابی به تولید برق ادامه دارد. به گزارش مینستو، عملیات نیروگاه‌های کوچکتر دراگون ۴ نیز ادامه خواهد داشت.

مینستو در سال ۲۰۰۷ به عنوان زیرمجموعه شرکت هوافضای سوئدی ساب تاسیس شد. طی سال‌ها،مینستو پیشرفت قابل‌توجهی در توسعه فناوری خود داشته است و دارای ۹۲ پتنت در ۱۲ نمونه ثبت اختراع است که تمام بازارهای اصلی را پوشش می‌دهد. در سال ۲۰۲۲، مینستو با موفقیت اولین نیروگاه کلاس دراگون را در جزایر فارو نصب و راه‌اندازی کرد.

این شرکت ادعا می‌کند که سیستم کایت (Kite System) یک راه حل سبک و انعطاف‌پذیر برای مهار انرژی جزر و مدی است که می‌تواند یک از منبع انرژی تجدیدپذیر قابل پیش بینی استفاده کند. این فناوری برای مهار انرژی از جریان‌های جزر و مدی و جریان‌های اقیانوسی طراحی شده که نسبت به سایر سیستم‌های تولید انرژی جایگزین سوخت فسیلی، مانند خورشید و باد قابل پیش‌بینی‌تر و قابل اعتمادتر هستند.

نیروگاه بادبادک‌مانند جزر و مدی دراگون از یک بال تشکیل شده که یک توربین را در خود جای داده و مستقیما به یک ژنراتور متصل است. سیستم کنترل مسیر بادبادک را با دستکاری سکان‌ها و بالابرهای واقع در پشت بادبادک مدیریت می‌کنند.

هنگام استقرار، شفت توربین انرژی ژنراتور را تامین می‌کند، که برق را از طریق کابلی در بستر دریا که به سمت ساحل می‌رود، به شبکه می‌فرستد. سرعت، اندازه کایت و روتور مورد نیاز برای تولید انرژی در مقایسه با یک توربین ثابت باعث می‌شود که این کایت جزر و مدی مینستو مقرون‌ به صرفه‌تر و کارآمدتر باشد.

کد خبر 824035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha