همشهری‌آنلاین: رویای دفاع از عنوان قهرمانی برای منچستر یونایتد برباد رفت.

شاگردان سر آلکس فرگوسن در رم برابر بارسلونا، قهرمان فصل جاری رقابت های اسپانیا دو بر صفر شکست خوردند و به این ترتیب نتوانستند از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته رقابت ها دفاع کنند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسی و یارانش در شبی رویایی توانستند سومین قهرمانی خود را در فصل جاری رقابت‌های فوتبال در اروپا را جشن بگیرند.

آبی - اناری‌ها پس از قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری چهارشنبه شب توانستند مهمترین رقابت باشگاهی جهان را نیز از آن خود کنند و به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برسند.

Barcelona's Spanish forward Bojan Krkic (C) celebrates after winning the UEFA football Champions League final against Manchester United on May 27, 2009 at the Olympic Stadium in Rome.

در فینال رویایی لیگ قهرمانان اروپا که در حضور بیش از 62 هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک رم و به قضاوت ماسیمو بوساکا از سوئیس برگزار شد، شاگردان پپ گواردیولا توانستند با گلهای ساموئل اتوئو (10) و لیونل مسی (71) جشن قهرمانی برپا کنند.

بارسلونا که در این دیدار در خط دفاع چند مهره با ارزش خود را به همراه نداشت، توانست پس از سال های 1992 و 2006 برای سومین بار قهرمانی در معتبرترین رقابت باشگاهی در قاره سبز را از آن خود کند. به نظر می رسید در نبود بازیکنانی همانند دنی آلوس و اریک آبیدال (به دلیل محرومیت انضباطی) و همچنین رافائل مارکس (به دلیل آسیب دیدگی) آبی - اناری ها با مشکلات زیادی در خط دفاعی روبرو باشند اما، بازیکنان جانشین به خوبی توانستند جای خالی آنها را پر کرده و بارسلونا بتواند در مدت کمتر از دو هفته سومین جشن قهرمانی اش را برپا کند.

در دوئل بهترین بازیکنان فوتبال جهان و اروپا میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی این بازیکن امریکای جنوبی بود که توانست پیروز از میدان خارج شود. او با بازی درخشان خود و هم چنین گل زیبایی که به ثمر رساند باعث شد تا تیمش به قهرمانی رسیده و هم چنین خودش نیز از هم اکنون مدعی نخست تصاحب عنوان بهترین بازیکن جهان و اروپا در سال 2009 میلادی باشد.

این بازیکن آرژانتینی در فصل جاری با به ثمر رساندن 9 گل توانست عنوان بهترین گلزن رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری را نیز به خود اختصاص دهد. مسی در کنار استیون جرارد از لیورپول از نگاه تماشاگران بهترین های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بودند.

جشن و شادی در بارسلون، غم و اندوه در منچستر

لحظاتی پس از سوت پایان دیدار پایانی فوتبال لیگ قهرمانان اروپا هواداران تیم بارسلونا در خیابانهای شهر بارسلون به جشن و پایکوبی پرداختند.
واحد مرکزی خبربه نقل ازشبکه یورو نیوز گزارش داد: بیش از صد هزار نفر در مرکز شهر بارسلون پیروزی تیمشان را جشن گرفتند. بارسلونا موفق شد امسال در سه جام معتبر لا لیگا ، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی برسد.

در حاشیه این جشنها در بارسلون گروهی از هواداران تیم با نیروهای پلیس درگیر شدند و به سوی نیروهای پلیس و خبرنگاران بطری پرتاب کردند. بیست نفر در ارتباط با این خشونتها بازداشت شدند.

این در حالی بود که در شهر منچستر غم و اندوه همه جا مشهود بود، هواداران پرو پا قرص منچستر یونایتد با چشمانی پر اشک به همدیگر تسلی خاطر می دادند.

برخی از هواداران انگلیسی تاکید کردند بارسلونا بسیار قوی تر از منچستر بود و لیاقت این پیروزی را داشت

کد خبر 82357

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز