چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: اوساسونا در هفته‌های پایانی فصل برای بقا می‌جنگد و بازیکنان این تیم در تقابل با قدرت‌های برتر لالیگا آخرین شانس‌های خود را برای فرار از سقوط جست‌و‌جو می‌کنند.

قرمزها در نوکمپ دست به کار بزرگی زدند و توانستند بارسا را در خانه مقابل هوادارانش شکست دهند اما بازی‌های هفته پایانی سرنوشت‌ساز است.

اوساسونا که با وجود برد برابر بارسا خطر سقوط را احساس می‌کند این بار باید در ورزشگاه ال‌سادار به مصاف دیگر تیم بزرگ اسپانیا، رئال مادرید برود.

جواد نکونام، هافبک ایرانی اوساسونا در گفت‌وگو با همشهری از دیدار با بارسا و همچنین آخرین شرایط تیمش در آستانه دیدار با رئال‌مادرید می‌گوید.

  • فکر می‌کردی بارسا را شکست دهید؟

در فوتبال هرچیزی امکان پذیر است. حقیقتا مقابل یکی از بزرگترین تیم‌های باشگاهی جهان بازی می‌کردیم. از دید من بازی مقابل بارسا سخت‌ترین بازی دنیاست. این دیدار همیشه  سخت و دشوار است. چون بازیکنان بارسا در نوکمپ واقعا در خانه بی‌پروا و ترسناک بازی می‌کنند.

  • اما بارسلونا با تیم دوم رودرروی شما قرار گرفت.

من قبول ندارم چون به نظر من به‌غیر از یکی، دو بازیکن بارسا، بقیه بازیکنان این تیم تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند.

  • چرا نتوانستید مقابل بارسا هجومی بازی کنید؟

بازی در نوکمپ واقعا دشوار است. بعداز بازی با بارسا به این موضوع پی بردم که چرا چلسی نمی‌توانست مقابل این تیم حمله کند.

بارسا واقعا از جلو پرس می‌کند و به حریف اجازه حمله کردن نمی‌دهد. به نظر من هیچ تیمی در دنیا نمی‌تواند مانند بارسا حمله کند و تیم حریف را تحت فشار قرار دهد.

  • به هر حال شما بارسا را با تمام قدرتش شکست دادید.

قهرمانی بارسا از قبل مسجل شده بود به همین دلیل شاید آنها انگیزه زیادی برای بازی مقابل ما نداشتند اما در طرف مقابل کسب 3 امتیاز بازی برای ما فوق‌العاده مهم و حیاتی بود. به همین دلیل هم با انگیزه بالا توانستیم حریف را شکست دهیم و به خواسته خودمان برسیم.

  • بازی در نوکمپ حس خاصی برای تو داشت؟

قبلا یک بار بازی در نوکمپ را تجربه کرده بودم اما این بار به خاطر جشن قهرمانی بارسا، نوکمپ باشکوه‌تر بود، به نظر من نمی‌توان جو نوکمپ را توصیف کرد.

  • اوساسونا برای اولین بار بود که مقابل بارسا پیروز می‌شد.

نه، اوساسونا قبلا هم موفق به شکست بارسا شده بود اما این فصل بارسا بسیار پرقدرت بود. این فصل هواداران اوساسونا تعبیر جالبی از برد ما داشتند؛ معجزه در نوکمپ.

  • اگر به بارسا می‌باختید چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر می‌باختیم دیگر هیچ امیدی برای بقا در لالیگا نداشتیم ضمن آنکه کار ما مقابل بارسا واقعا بااهمیت بود چون از ابتدای فصل دومین باخت این تیم بزرگ را در خانه این تیم به آنها تحمیل کردیم.

  • در بازی کمتر پا به توپ می‌شدی، به نظر می‌رسید مقابل بارسا استرس داشتی؟

اصلا استرس نداشتم چون قبلا هم مقابل بارسا بازی کرده بودم ضمن اینکه مقابل چند تیم دیگر بزرگ دنیا هم بازی کرده‌ام. بازی وسط زمین شرایط خاصی دارد و قرار نیست یک هافبک دفاعی با خود توپ را در زمین حمل کند.

  • سه موقعیت گلزنی مقابل بارسا داشتی اما نتوانستی از آنها استفاده کنی.

دوست داشتم به بارسا گل بزنم اما نشد. فکر می‌کنم عملکرد درواز‌بان بارسا هم واقعا عالی بود که ضربه کاشته من را دفع کرد.

  • به نظر تو بارسا لیاقت قهرمانی در لالیگا را داشت؟

در این فصل هیچ تیمی نتوانست نمایش پرقدرتی مانند بارسا از خود ارائه دهد و به‌نظر من بارسا در این فصل لیاقت قهرمانی را داشت.

  • فکر می‌کنی از بین بارسا و منچستر کدام تیم قهرمان اروپا می‌شود؟

دوست دارم بارسا قهرمان اروپا شود. هرچند که باید اعتراف کنم شرایط منچستر هم واقعا عالی است و قطعا دو تیم بازی بسیار سختی را برای کسب عنوان قهرمانی پیش رو خواهند داشت.

  • در رابطه با بازی حساس نوکمپ چه نظری داری؟

بازی ما با رئال واقعا بازی مرگ و زندگی است. رئال در ورزشگاه ال‌سادار فقط باید ببازد. مطمئن باشید ورزشگاه ال‌سادار را برای رئال تبدیل به جهنم خواهیم کرد. شک نکنید رئال بازی را به ما واگذار خواهد کرد ضمن اینکه مردم پامپلونا نیز برای این بازی لحظه شماری می‌کنند.

  • کدام بازی لالیگا برای تو در این فصل بهتر از بازی‌های دیگر بوده؟

قطعا بازی رفت مقابل رئال در سانتیاگو‌برنابئو. در این بازی هم گل زدم و هم اینکه اوساسونا  بازی عالی را ارائه داد هرچند که داور اجازه نداد ما رئال را شکست دهیم اما همه دیدند که حق ما برد بود.

  • بازی در نوکمپ سخت‌تر است یا بازی در سانتیاگو برنابئو؟

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو واقعا ورزشگاه شیک و مدرنی است. اما ورزشگاه نوکمپ ترسناک است ضمن آنکه هواداران رئال فقط نظاره‌گر بازی تیم‌شان هستند اما هواداران بارسا در نوکمپ تیمشان را به شکل عجیبی تشویق می‌کنند.

  • در دیدار برابر رئال به بازی دو تیم دیگر که رقابت نزدیکی با شما دارند فکر می‌کنید؟

دو تیمی که فاصله‌ نزدیکی با اوساسونا دارند با یکدیگر بازی دارند. آنها هر نتیجه‌ای که کسب کنند به حال ما تفاوت خاصی نخواهد داشت چون با برد رئال ما قطعا در لالیگا می‌مانیم.

کد خبر 82301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز