به‌دنبال وقوع حادثه تروریستی در کرمان، گمانه‌زنی‌ها درباره نقش رژیم‌صهیونیستی دراین اقدام جنایتکارانه درحال افزایش است و برخی معتقدند این جنایت، در ادامه ترورهای اخیر تل‌آویو در سطح منطقه قابل بررسی است.

حادثه کرمان

همشهری‌آنلاین - سرویس سیاسی: بررسی تحولات جاری در منطقه و به‌ویژه سرزمین‌های اشغالی حکایت از آن دارد که رژیم‌غاصب صهیونیستی به‌دنبال ناتوانی از مقابله با رزمندگان مقاومت، اکنون انجام اقدام‌های تروریستی گسترده را در دستورکار خود قرار داده‌است؛ رویکردی که در ترور اخیر شهید سید رضی موسوی در سوریه و شهید العاروری، نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و همراهان وی در لبنان نیز شاهد آن بوده‌ایم.

کینه‌ای که صهیونیست‌ها از ایران دارند

یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره نقش رژیم‌صهیونیستی دراین حادثه تروریستی گفت: نکته‌ای که دراین زمینه باید مورد توجه قرار گیرد، کینه‌ای است که صهیونیست‌ها از جمهوری‌اسلامی به دل دارند.

محمود عباس‌زاده اظهارکرد: بررسی منحنی درگیری‌های رژیم‌صهیونیستی در منطقه نشان می‌دهد آنها تا پیش‌از پیروزی انقلاب‌اسلامی همواره پیروز مناقشات بوده‌اند. این‌درحالی‌است که پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی، این منحنی روند معکوس به خود گرفت و شاهد بوده‌ایم که در جریان درگیری‌هایی که یک طرف آن تل‌آویو بوده، آنها زیان دیده‌اند؛ موضوعی که بیش‌از هرچیز منعکس‌کننده نقش الهام‌بخش جمهوری‌اسلامی است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، گفت: عملیات «طوفان‌الاقصی» هم رژیم‌صهیونیستی را غافلگیر کرد و هم زمینه‌ساز شکسته شدن هیمنه امنیتی آنان شد. در واقع همان‌گونه که رهبرمعظم‌انقلاب عنوان کردند، صهیونیست‌ها «ضربه فنی» شدند.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه هم‌اکنون «ماهیت» و «موجودیت» رژیم‌صهیونیستی با چالش اساسی مواجه شده‌است، عنوان‌کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که دیگر حتی دولت‌های غربی هم به آینده این رژیم امیدی ندارند. این‌درحالی است که به‌راه افتادن موج مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی، نشانه‌ای بر عمق بحران‌های گریبانگیر رژیم‌صهیونیستی است.

بودجه دستگاه‌ های امنیتی باید افزایش یابد

دو سطح انتقام‌گیری صهیونیست‌ها

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها در چنین شرایطی به‌دنبال فرافکنی و انتقام‌گیری هستند، اظهارکرد: آنها می‌کوشند در مقیاس عام از محور مقاومت و در مقیاس خاص، از جمهوری‌اسلامی انتقام بگیرند.

عباس‌زاده افزود: طبیعی است که صهیونیست‌ها نمی‌توانند انتقام مطلوب خود را از ما بگیرند، بنابراین به چنین اقدام‌های تروریستی دست می‌زنند. آنها حتی توان رویارویی با رزمندگان مقاومت در غزه را ندارند، این در شرایطی است که حزب‌الله لبنان نیز وارد کارزار نشده‌است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها به‌صورت کلاسیک توان مقابله با جمهوری‌اسلامی و انتقام‌گیری از ما را ندارند، افزود: این ناتوانی سبب می‌شود به اقدام‌های تروریستی کور دست بزنند. در واقع آنها می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند، چراکه آنان همواره حامی و پشتیبان جمهوری‌اسلامی بوده‌اند و بزرگ‌ترین سرمایه نظام به‌حساب می‌آیند.

عباس‌زاده ادامه داد: روند تحرکات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد هرچه جمهوری‌اسلامی مقتدرتر می‌شود، تحرکات و توطئه‌های آنان نیز ابعاد گسترده‌تری می‌یابد.

قدردانی از عملکرد دستگاه‌های امنیتی

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به برخی فضاسازی‌ها درباره عملکرد دستگاه‌های امنیتی کشور اظهارکرد: عملکرد دستگاه‌های امنیتی کشور در حوزه مبارزه با اقدام‌های تروریستی افتخارآمیز بوده‌است.

عباس‌زاده ادامه داد: ای‌کاش محدودیت‌های امنیتی اجازه می‌داد تا کشفیات و فعالیت‌های دستگاه‌های امنیتی در مقابله با تروریست‌ها به اطلاع افکارعمومی برسد. ما به‌عنوان نمایندگان مردم شاهد عملکرد جسورانه و افتخارآمیز دستگاه‌های امنیتی در برخورد با تروریست‌ها بوده‌ایم و از آنان تقدیر می‌کنیم.

وی عنوان‌کرد: تروریست‌ها همواره درحال طرح‌ریزی و اقدام به‌منظور انجام فعالیت‌های تروریستی هستند و این در شرایطی است که حجم زیادی از چنین اقدام‌هایی با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی خنثی می‌شود و تعداد معدودی از آنها متاسفانه به حادثه‌ای مانند آنچه در کرمان شاهد بودیم، منجر می‌شود.

ضرورت افزایش بودجه دستگاه‌های امنیتی

این عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تصریح‌کرد: باید با درس گرفتن از حادثه تروریستی کرمان، نقاط ضعف امنیتی خود را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم. عباس‌زاده اضافه‌کرد: باید در مجلس بودجه مناسبی به‌منظور تقویت دستگاه‌های امنیتی کشور اختصاص یابد و کار بزرگی دراین زمینه انجام دهیم.

کد خبر 821526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • فاجعه سوخت مجانی !!! IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    37 13
    فعلا بودجه کشور برای گازوییل و بنزین مجانی و یارانه آنها نابود میشود !! فاجعه سوخت مجانی !!! را درک کنیم !!!!!!
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      8 28
      تو نظر ندی کسی نمیگه لالی
    • التماس تفکر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      17 3
      چرا از لحضه انفجار فیلمش بیرون نمیاد؟!! یعنی هیچ دوربینی ثبت نکرده؟!!!!!!
    • علامه IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      11 6
      واقعا چرا بعضی این فاجعه س،خت مجانی ، بدمصرفی و قاچاق آن را درک نمیکنند ؟!! ------ درامد پایین اکثر ما ناشی از همین موضوع است . -----
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      11 5
      ۱۳:۲۹ساندیس توجویدی
  • جوجو IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    27 5
    وقتی تمام فکر و خیال و سرمایه نیروهای امنیتی میره سراغ بدحجابی و برخورد با دختران ایران اونوقت اینجور مساعل امنیتی پیش میاد و نیروهامون غافل میشن.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      4 18
      اتفاقا وقتی انرژی و توان نیروهای امنیتی را با مسائل پیش پا افتاده و اجرای فرامین مجری های معلوم الحال شبکه های معاند و کشف حجاب میگیرید دشمن هم سوء استفاده می‌کند و عملیات تروریستی راه می اندازه اون از شاه چراغ اینم از کرمان هنوز هم دست بردار نیستید
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    15 0
    خداوند رحمت کند بیگناهان کشته شده را
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    36 3
    الان هم بودجه خیلی زیادی دارند وقتی دشمن تا عمق استراتژیک شما نفوذ می‌کنه و شما حتی قادر به پیش بینی نیستید ،به خاطر بودجه نیست بلکه بی کفایتی هست
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      14 3
      واقعا الان اتفاقا باید توبیخ بشن چند تاشون رو خلع درجه کنند .
  • محمد IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    23 1
    البته با توجه به شهادت چند نفر از کادر درمان در همان لحظات اولیه باید بودجه گروه های پزشکی وپیرا پزشکی نیز افزایش یابد
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    11 0
    نظر صادقانه اینه که از برخی جریان های خیلی افراطی منحرف در داخل که در کارهای حکومتی بی محابا دخالت می کنن در جنایت اخیر غافل نشید . شما همش تمرکزتون خارج از مرزها هست و یه عده بیش از حد مداخله گر و مریض روانی هستند. احسنت باید امنیت بودجه امنیتی برای شهرها چندین برابر بشه. باید همه مکان های حساس دوربین داشته باشن و تمام مراسم های مهم لحظه به لحظه رصد نزدیک بشن. افراد برای کنسرت 100 هزار نفری (بعد از حادثه شلیک جمعی تو امریکا) کنترل شخصی میشن . بعد ما برای دو سه هزار نباید کنترل کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خب زحمتتون زیاد میشه ؟؟؟؟ ارزش جان مردم بیش از این فکرهاست. این اتفاقات به شدت بدبینی ها رو ایجاد می کنه و رفع هم نمیشه.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      4 5
      حرف از دوربین نزن یه عده بدشون میاد
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    6 0
    این اظهارنظرات خیلی هم دور از ذهن نبود .
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    15 4
    قدردانی از عملکرد دستگاه‌های امنیتی! وای این خبرها مثل سیلی هست که به گوش خواننده میخوره.
  • احمد IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    29 4
    نیازی به افزایش بودجه نیست از دخالت در کشور های مثل یمن و ... دست بردارید ومراقب امنیت کشور باشید
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      14 2
      دقیقا . یمن خیلی داره به ضرر اهداف بلند مدت ایران عمل می کنه. اگر دلشون برای غزه و بحران فاجعه انسانی میسوزه اینطور موشک پرانیهای دریایی تنها ما رو تارگت جهانی میکنه. اصلا شاید گروه های تندرو حامی یمن و حماس در داخل از اینکه چرا ایران وارد جنگ مسقیم نمیشه جری شدن.
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      6 18
      چشم ببخشید شما عصبانی نشو ما دیگه تو یمن دخالت نمی‌کنیم برو بابا چشم ندارید ببینید مثل مرد ایستاده اند اشک صهیونیست ها و آمریکا جونتون را در آورده اند چیکار به ایران داره هرچی اربابتون امریکا میگه را تکرار می‌کنید
  • محمدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    21 3
    آیا کسی دیده که یک مسئول امنیتی برای همچین فاجعه ای مؤاخذه و یا محاکمه شود؟ با مسئولین کشتار مردم در مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی که زیر دست و پا جان باختند چه کردند؟
  • DE ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    18 3
    همین بودجه که تا حالا میگیرند چه کار کردند همیشه غافلگیر میشوند مجرمان سابقه دار هم که به راحتی آزادانه میگردند
  • DE ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    28 2
    بودجه حوزه های علمیه را نصف کنید بدید بابت امنیت کشور ......
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      5 9
      نه بابا مالیات طلافروش ها و دلار فروش ها را باید افزایش بدند بیشتر پول فراهم میشه
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      3 15
      حقوق تو را هم باید نصف کنند
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    19 3
    مشکل بودجه نیست مشکل اینجاست که تمام هزینه و وقت امنیت را برای مسئله حجاب و تار مو گذاشتید و از امنیت غافل شدید
  • حمید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    20 2
    ما باید امنیت خودمون رو اصل قرار بدیم نه اینکه نیروهامون تو‌کشورهای دیگه جونشون رو مفت ومسلم از دست بدن .کدوم یکی از سوری ها یا فلسطینی ها اومد تو ایران جونشو داد که ما میخاییم تلافی کنیم .اینهمه ادم تو خیابون ومترو دارن به حجاب گیر میدن اینها نیرو هستن دیگه .اینهمه ادم نظامی بودن اونجا فکرشو نکردن مسیر رو بررسی کنند با وسایل به روز کار سختی نبود .عجیبه اسرایل وداعش هر وقت زدن گردن گرفتن اینبار خبری نیست ازشون .داستان چیه
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      3 16
      چی میگی عمو جون عملیات تروریستی مشتی از خدا بی‌خبر را هم به کشف حجاب ربط میدید طرف تو مترو از یه ور حجاب نداره از اون ور پیراهنش کوتاهه کدام مامور بهش گیر داده رفته سوار مترو شده دیگه فیلمش را هم همه دیدند وقت مملکت را با کشف حجاب یه عده و حمایت یه عده که معلوم نیست چه منافع شیطانی در کشف حجاب دارند نگیرید
  • رضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    3 15
    نظرات احساسی،کجا میدونید چندتا ازاین عملیات‌ها خنثی میشه ،بعدچراامریکا توهمه جهان هستش ،نیروهای نظامی ایران هم دارن با توخطر قراردادن خودشون تو کشورهای همسایه امنیت روبرامردم ایران فراهم میکنن
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      4 11
      دقیقا 👍🏻
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    20 2
    محض رضای خدا از این گرداب غزه دور بمانید،یمن و حماس چیزی واس از دس دادن ندارن، ب والا حیفه مردم ایران درگیر جنگ شن
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      4 13
      می خواهیم دور بمانیم ولی نمیذارند تا کی بشینیم شاهد پرپر شدن مردم و کودکان باشیم