اگرچه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی اهداف چندگانه‌ای را دنبال می‌کرد، اما ناظران تحولات منطقه معتقدند سفر جو بایدن به تل‌آویو را باید چراغ‌سبزی برای ادامه جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی به‌حساب آورد؛ موضوعی که از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا پس‌از این سفر هم نمایان است.

ارتش رژیم صهیونیستی

همشهری‌آنلاین_گروه‌سیاسی: بایدن در بازگشت از سرزمین‌های اشغالی بدون اشاره به جنایت‌های ضدبشری رژیم‌صهیونیستی برعلیه غیرنظامیان در نوارغزه، از یک‌سو بار دیگر انگشت‌اتهام را به‌سوی جمهوری‌اسلامی ایران نشانه‌رفت و ازسوی دیگر اعلام کرد برای تامین نیازهای امنیتی آمریکا درحمایت از رژیم‌صهیونیستی و اوکراین، از کنگره درخواست بودجه اضطراری خواهد کرد. این‌درحالی‌است که طی روزهای اخیر اختلاف‌های داخلی در آمریکا برسر نحوه حمایت از تل‌آویو در آمریکا بالا گرفته‌است؛ تا جایی که بایدن در نطق روزهای اخیر خود با اذعان به این اختلاف‌ها، تاکید کرد «ما اختلاف‌های داخلی داریم، اما باید به آنها غلبه کنیم». با این وجود اما به‌نظر می‌رسد تصمیم‌سازان آمریکایی همچنان بر حمایت بی‌چون و چرا از رژیم‌صهیونیستی اصرار دارند.

تشویق صهیونیست‌ها به ادامه جنایت

یک کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی درچنین شرایطی، نشان می‌دهد واشنگتن همچنان به‌دنبال تشویق صهیونیست‌ها برای استمرار جنایات‌شان در غزه است، اظهارکرد: در طول حدود دو هفته اخیر شاهد بوده‌ایم که آمریکایی‌ها و برخی دولت‌های اروپایی به‌صورت بی‌شائبه‌ای کمک‌های مالی، تسلیحانی، سیاسی و رسانه‌ای خود را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده‌اند و تلاش کرده‌اند بر جنایت‌های ضدبشری رژیم‌صهیونیستی سرپوش بگذارند.

حسن هانی‌زاده با اشاره جنایت‌های ضدبشری اخیر رژیم‌صهیونیستی، ازجمله بمباران بیمارستان «المعمدانی» و کلیسای یونانی‌ها در غزه افزود: روشن است صهیونیست‌ها با دریافت چراغ‌سبز از واشنگتن دست به چنین جنایت‌هایی بر علیه مردم مظلوم فلسطین، به‌ویژه در نوار غزه زده‌اند.

استانداردهای دوگانه حقوق‌بشری

وی تصریح کرد: سفر مقام‌های غربی به سرزمین‌های اشغالی طی روزهای اخیر و به‌ویژه سفر رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو، بار دیگر ثابت کرد غربی‌ها حمایت بی‌شائبه‌ای از رژیم‌صهیونیستی دارند؛ موضوعی که شاهدی بر استانداردهای دوگانه آنان در موضوع حقوق‌بشر به‌حساب می‌آید.

هانی‌زاده با بیان اینکه حمایت بی‌چون و چرای بایدن و برخی دولت‌های غربی از نتانیاهو، لکه ننگی بر پیشانی آنان خواهد بود، ادامه‌داد: همان‌گونه که رهبرمعظم‌انقلاب در روزهای اخیر تاکید کردند، واشنگتن باید مسئولیت خود را دراین زمینه بشناسد؛ پاسخگویی دراین زمینه گریزناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه تحولات میدانی در سرزمین‌های اشغالی به‌نفع رزمندگان جبهه مقاومت است، عنوان‌کرد: صهیونیست‌ها برای پاک کردن لکه ننگی که با اجرای عملیات بی‌سابقه «طوفان‌الاقصی» بر پیشانی‌شان نشست، دست به هر اقدام جنایتکارانه‌ای می‌زنند و از کشتار کودکان، زنان و بیماران هم دریغ ندارند.

چه کسی برنده نبرد پارتیزانی در غزه خواهد بود؟ | سناریوی خطرناک برای غزه

درگیری‌ها گسترش می‌یابد؟

این کارشناس ارشد مسائل منطقه درباره روند تحولات در سرزمین‌های اشغالی هم گفت: شرایط به‌گونه‌ای درحال رقم خوردن است که هرلحظه امکان گشوده شدن جبهه‌های تازه‌ای ازسوی محورمقاومت به‌روی صهیونیست‌ها وجود دارد. در واقع با ورود عملی برخی جبهه‌های محورمقاومت به عرصه تحولات میدانی، شاهد گسترش یافتن درگیری‌ها خواهیم بود.

هانی‌زاده با بیان اینکه درچنین شرایطی کنترل اوضاع برای بازیگران بین‌المللی و منطقه‌ای دشوار خواهد شد، ادامه‌داد: روزهای آینده بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود. اگر سایر نیروهای محورمقاومت وارد عرصه نبرد میدانی شوند، آن‌وقت شاهد تغییر اساسی معادلات منطقه‌ای خواهیم بود.

یک سناریوی خطرناک

وی ورود زمینی نظامیان رژیم‌صهیونیستی به نوارغزه را سرآغاز بحرانی عمیق‌تر برای این رژیم دانست و اظهارکرد: در چنین ارتش صهیونیستی قادر به مدیریت تحولات در عرصه میدانی نخواهد بود، چراکه آنها در حوزه نبرد پارتیزانی تجربه چندانی ندارند و دراین زمینه رزمندگان مقاومت دست‌برتر را خواهند داشت.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه سناریوی خطرناکی ازسوی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی برای غزه طراحی شده‌است، اضافه‌کرد: شواهد موجود نشان‌ می‌دهد طراحی‌ها براین مبناست که با استمرار بمباران غزه، شرایط برای کوچاندن مردم غزه به سایر مناطق ازجمله مصر، اردن، سوریه و جنوب‌لبنان فراهم شود تا صهیونیست‌ها بتوانند جبهه‌مقاومت را از معادلات فلسطین حذف کنند، اما نکته اینجاست که عملیاتی کردن چنین سناریویی به باتلاقی برای صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد.

کد خبر 799292

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha