با وجود گذشت چند روز از انفجار تروریستی خط لوله سراسری گاز ایران در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و فارس، گمانه‌زنی درباره عوامل دخیل دراین خرابکاری ادامه دارد و «نیویورک‌تایمز» طی گزارشی دراین زمینه، ادعا کرد این انفجارها کار رژیم صهیونیستی بوده‌است.

گاز

همشهری‌آنلاین – گروه سیاسی: حوالی ساعت یک بامداد روز چهارشنبه، ۲۵بهمن‌ماه بود که بخش‌هایی از خطوط سراسری شبکه انتقال گاز کشور در بروجن (استان چهارمحال‌وبختیاری) و صفاشهر (استان فارس) منفجر و سبب قطع و افت مقطعی گاز در برخی مناطق شد.

مسئولان مربوط در نخستین موضع‌گیری‌ها اعلام کردند این انفجار، تروریستی و خرابکارانه بوده‌است؛ اقدامی که به‌نظر می‌رسید بیش‌از هر چیز به‌دنبال ایجاد نارضایتی درمیان مردم، آن‌هم در فصل سرما بوده‌است. این موضوع نشان داد دشمنان و معاندان در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری می‌کوشند با اقدام‌هایی از این دست، فضای انتخاباتی در کشور را تحت‌تاثیر قرار دهند.

خرابکاری در چاچوب «جنگ سایه»؟

طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره عوامل دخیل در این اقدام خرابکارانه ادامه داشته‌است. در تازه‌ترین ادعا دراین زمینه، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز طی گزارشی، به نقل از سه منبع مستقل ادعا کرد انفجارها در خط لوله گاز ایران در روزهای اخیر ازسوی عوامل رژیم‌صهیونیستی انجام شده‌است.

نیویورک‌تایمز همچنین مدعی شده‌است آتش‌سوزی روزهای اخیر در کارخانه مواد شیمیایی شهر قدس نیز ازسوی عوامل رژیم‌صهیونیستی هدایت شده‌است. این روزنامه آمریکایی اقدام‌های خرابکارانه اخیر را ادامه تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو در چارچوب «جنگ سایه» میان دوطرف ارزیابی کرد؛ تقابلی که طی ماه‌های اخیر در حوزه‌های مختلف استمرار داشته‌است.

درچنین شرایطی یک کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین دراین باره اظهارکرد: معتقدم گمانه‌زنی‌های نیویورک‌تایمز درباره نقش رژیم صهیونیستی در خرابکاری در خطوط انتقال گاز کشور در دو استان تاحدود زیادی دقیق و مبتنی بر داده‌های محرمانه‌ای است که در اختیار این رسانه قرار گرفته‌است.

حسن هانی‌زاده انجام چنین اقدام‌های تروریستی کور ازسوی رژیم‌صهیونیستی را بیش‌از هر چیز نشان‌دهنده سردرگمی تل‌آویو از شکست‌های سنگین ماه‌های اخیر از جبهه مقاومت دانست و گفت: با توجه به اینکه رژیم‌صهیونیستی در طول حدود ۴ ماه اخیر در تحقق اهداف مدنظر خود در غزه با شکست مواجه و متحمل تلفات و خسارات قابل‌توجهی شده، می‌کوشد با انجام اقدام‌هایی از این دست، بر شکست‌های خود سرپوش بگذارد.

عصبانیت تل‌آویو از نقش منطقه‌ای ایران

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: تلقی فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی رژیم‌صهیونیستی این است که شکست‌های تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی، بیش‌از هر چیز ناشی از مدیریت میدانی ایران در محورمقاومت است، چراکه ایران توانسته در سراسر منطقه، از یمن و لبنان گرفته تا عراق و سوریه انسجام مناسبی در محور مقاومت برقرار کند.

هانی‌زاده با بیان اینکه شکست‌های مکرر تل‌آویو از نیروهای مقاومت سبب شده جنگ در غزه به طول بینجامد، ادامه‌داد: تجربه ثابت کرده هرگاه رژیم‌صهیونیستی در منطقه متحمل شکست می‌شود یا در عرصه سیاسی داخلی با بحران مواجه می‌شود، به سمت اقدام‌های تروریستی هدفمند و انفجارهای کور در برخی نقاط منطقه حرکت کرده‌است.

وی با بیان اینکه در انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان در سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز دست پنهان موساد با نقش‌آفرینی عناصر تکفیری قابل مشاهده است، تصریح کرد: انفجار اخیر در خطوط انتقال گاز گویای اقدامی سازمان یافته و هدفمند به‌منظور ایجاد نارضایتی در میان مردم، آن‌هم در آستانه برگزاری انتخابات اسفندماه است؛ اقدامی خرابکارانه و تروریستی به‌نظر می‌رسد با استفاده از عوامل داخلی صهیونیست‌ها انجام شده‌است.

کد خبر 833094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • بهزاد IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    1 1
    به یاری خدا و راهنمایی رهبر فرزانه آقا خامنه ای عزیز به زودی اسرائیل غاصب و کودک کش نابود و محو میشود .مرگ بر اسرائیل ...