حمله ارتش رژیم‌صهیونیستی به منطقه مسکونی «المزه» در غرب دمشق، که منطقه‌ای پرجمعیت و غیرنظامی به‌حساب می‌آید و با شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه‌پاسداران همراه بود را باید ازجمله نشانه‌های عجز و شکست تل‌آویو به‌حساب آورد.

سوریه 3

حسن هانی‌زاده - کارشناس مسائل غرب‌آسیا: حمله ارتش رژیم‌صهیونیستی به منطقه مسکونی «المزه» در غرب دمشق، که منطقه‌ای پرجمعیت و غیرنظامی به‌حساب می‌آید و با شهادت ۴ تن از مستشاران نظامی سپاه‌پاسداران همراه بود را باید ازجمله نشانه‌های عجز و شکست تل‌آویو به‌حساب آورد. حملاتی از این دست، علاوه‌بر اینکه نقض آشکار تمامیت ارضی سوریه به‌حساب می‌آید، نشان می‌دهد رژیم‌صهیونیستی، که در بیش‌از ۱۰۷ روز گذشته از «طوفان‌الاقصی» نتوانسته از سایه سنگین خفت ناشی از این عملیات رهایی یابد، اکنون به‌دنبال گسترش دادن دامنه جنگ در منطقه‌است.

تل‌آویو با وجود همه لفاظی‌های روزهای نخست جنگ، تاکنون هیچ دستاورد نظامی ملموسی نداشته و اکنون نتانیاهو برای بن‌بست‌شکنی از بحرانی که در آن گرفتار آمده، درپی به‌دست آوردن پیروزی سریع است. تجربه نشان داده رژیم‌صهیونیستی زمانی که با بن‌بست داخلی در حوزه‌های مختلف مواجه می‌شود، به سمت گسترش دامنه بحران به مناطق اطراف حرکت می‌کند. برهمین اساس هم بود که شاهد حملات گسترده صهیونیست‌ها به لبنان و سوریه طی ماه‌های اخیر بوده‌ایم؛ راهبردی که البته همراهی و حمایت آمریکا را نیز به‌دنبال داشته‌است و درجریان حمله به فرماندهان حشدالشعبی عراق شاهد وجوهی از آن بوده‌ایم.

دراین‌میان اما، برای فهم دلایل تمرکز ویژه محور آمریکایی – صهیونیستی بر ترور فرماندهان سپاه قدس ایران باید به این نکته توجه داشت که آنها ایران را فرمانده عملیات «طوفان‌الاقصی» به‌صورت غیرمستقیم می‌دانند و معتقدند محورمقاومت در چارچوب راهبردهای ترسیم شده ازسوی ایران عمل می‌کند. درچنین شرایطی و با توجه به تاثیرگذاری سپاه قدس در معادلات منطقه، صهیونیست‌ها می‌کوشند از فرماندهان این نیرو انتقام بگیرند، چراکه آنان را دلیل اصلی شکست‌های حقارت‌بارشان در غزه و دیگر مناطق محور مقاومت می‌دانند.

محور آمریکایی – صهیونیستی براین گمان است که با ترور فرماندهان سپاه قدس ایران و مستشاران نظامی جمهوری‌اسلامی، می‌توانند انسجام موجود در محورمقاومت را از بین ببرند؛ گمانه‌ای که اکنون باطل بودن آن بیش‌از هر زمان دیگری عیان شده‌است.

کد خبر 826071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha