شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

داکا: افزایش آمار جرایم در بنگلادش موجب شد ماموران پلیس دست به ابتکار تازه‌ای برای دستگیر کردن سارقان بزنند

گزارش‌ها حاکی از آن است که در چند ماه اخیر سارقان بیشتر زنان را هدف قرار داده و کیف پول و جواهرات آنها را سرقت می‌کنند. به همین دلیل اخیرا ماموران پلیس با پوششی شبیه لباس‌های سنتی زنان در شهر تردد می‌کنند تا سارقان را به دام بیندازند.

به گفته رئیس پلیس، این شگرد پلیسی کاملا ثمربخش بوده و تا کنون 60 سارق دستگیر شده‌اند. به همین دلیل پلیس قصد دارد تا دستگیری همه سارقان و برقراری امنیت در کشور، این طرح را ادامه دهد. گفتنی است، با وجود اینکه سارقان راز این شگرد پلیسی را کشف کرده‌اند اما همچنان به دام ماموران می‌افتند.

سیگار کشیدن در بیمارستان ممنوع

پکن: در حالی که در اغلب کشور‌های جهان استعمال دخانیات در فضای بیمارستان ممنوع است، چینی‌ها به تازگی به فکر اعمال این محدودیت افتاده‌اند و قصد دارند از سال 2011 سیگار کشیدن در بیمارستان‌ها را ممنوع کنند. آمار نشان می‌دهد که چینی‌ها علاقه وافری به استعمال سیگار دارند و این در حالی است که این عادت بد موجب بیمار شدن تعداد زیادی از مردم پرجمعیت‌ترین کشور جهان شده است.

از سوی دیگر، چین بزرگ‌ترین تولید کننده سیگار در جهان است و سیگار‌های تولید این کشور همانند سایر کالاهایش بسیار ارزان‌قیمت هستند.

به همین دلیل اعلام ممنوعیت سیگار کشیدن در بخش‌های مختلف حتی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای مقامات چینی کار دشواری است. با وجود این، مقامات وزارت بهداشت چین تصمیم گرفته‌اند که به هر نحو ممکن از سال 2011 به بعد استعمال سیگار در بیمارستان‌ها را ممنوع کنند.

ادعای دروغ در هواپیما

لندن: خدمه پرواز یکی از خطوط هوایی به دلیل نوشتن یادداشتی مبنی بر وجودیک بمب در هواپیما به 18 ماه زندان محکوم شد. این مرد جوان یادداشتی را در دستشویی هواپیما گذاشته بود و یکی از مسافران آن را 10 دقیقه قبل از به زمین نشستن هواپیما پیدا کرد.

این مسافر ماجرا را به خلبان اطلاع داد و به این ترتیب هواپیما تحت شدیدترین تدابیر امنیتی در فرودگاه به زمین نشست و ماموران خنثی کردن بمب برای کشف و خنثی کردن بمب وارد آن شدند.

از سوی دیگر همه مسافران و خدمه پرواز هم برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شدند اما تنها پس از چند دقیقه بازجویی مهماندار جوان به جرم خود اعتراف کرد.

این در حالی است که همین دروغ به ظاهر ساده هزینه‌ای 66 هزار دلاری روی دست مقامات این شرکت هوایی گذاشته و تعدادی از مسافران هم اعلام کرده‌اند از اینکه بار دیگر با این خط هوایی پرواز کنند، واهمه دارند.

علاقه کودکان به قصه‌های شبانه

لندن: تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد دست‌ کم دو سوم کودکان علاقه شدیدی به شنیدن داستان‌های شبانه دارند و بدون آن به خواب نمی‌روند.

به بیان بهتر کودکان دوست دارند قبل از خواب و هنگامی که در رختخواب هستند، از زبان بزرگ‌تر‌ها قصه‌ بشنوند و نکته جالب توجه این است که آنها شنیدن قصه از زبان مادر را نسبت به قصه‌هایی که پدران می‌گویند، ترجیح می‌دهند.

کارشناسان معتقدند شنیدن قصه قبل از خواب به کودکان کمک می کند تا بهتر و آرام‌تر بخوابند. گفتنی است، در صورتی که قصه‌گویی همراه با تغییر مناسب صدا و تقلید صدای شخصیت‌های داستان باشد، تاثیر مثبت بیشتری بر کودکان دارد.

این در حالی است که خاطره قصه‌هایی که کودکان از والدین خود می‌شنوند به مراتب بیش از بازی‌های رایانه‌ای و کارتون‌های تلویزیونی در ذهن آنها باقی می‌ماند.

کد خبر 82012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز