دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

لوا: با وجود اینکه اخیرا قانونی به تصویب رسیده است که به شهروندان اجازه می‌دهد در صورت بهره‌مندی از ملکی بزرگ و حیاط‌دار، مرغ و خروس پرورش دهند، عده زیادی با این اقدام مخالفت کرده‌اند.

مخالفان این طرح اعلام کرده‌اند از اینکه هر روز صدای مرغ و خروس می‌شنوند خسته شده‌اند و این در حالی است که زندگی این حیوانات در محیط شهری نظم زندگی را به‌هم ریخته است.

به گفته یکی از شهروندان، این حیوانات بوی بدی را در فضای شهر پراکنده کرده‌اند و از سوی دیگر این وضعیت موجب شده که پر این حیوانات در همه جا پراکنده شده و محیط را آلوده کند. گفتنی است مقامات اعلام کرده‌اند در صورت مخالفت تعداد زیادی از شهروندان با این طرح، آن را لغو خواهند کرد. 

چاله‌های مالک‌دار

لندن: مقامات شهرداری می‌گویند به دلیل اینکه بخشی از چاله‌های شهر در ملک شخصی دیگران قرار دارد، آنها را نصفه پر کرده‌‌اند. به گفته کارگران، آنها ناچار شدند تنها نصف چاله‌ها را پر کنند چون نصف دیگر آنها در زمینی قرار دارد که متعلق به شهروندان است.

این در حالی است که کارشناسان بر این عقیده‌اند که نصفه پر کردن چاله‌ها هیچ فایده‌ای ندارد، چراکه آب و گل و لای در نصفه پر نشده جمع می‌شود و به بخش ترمیم شده هم آسیب می‌رساند.

این در حالی است که کارگران برای اینکه تنها نصف چاله‌ها را پر کنند یک نوار پلاستیکی سفید رنگ را از وسط آنها عبور دادند تا محدوده زمین عمومی و خصوصی مشخص شود.

به همین دلیل شهرداری از شهروندان خواسته است که به طور داوطلبانه برای پر کردن نیمه خالی چاله‌ها اقدام کنند. البته شهرداری تاکید کرده است که شهروندان تنها در صورت تمایل می‌توانند این کار را انجام دهند.

میدانی بدون خودرو

نیویورک: میدان تایمز یکی معروف‌ترین میادین شهرهای آمریکاست اما شلوغی و آلودگی زیاد در این منطقه موجب شده است که مقامات به فکر اعلام ممنوعیت ورود خودرو‌ها به این میدان بیفتند.

به این ترتیب گردشگران و افرادی که قصد خرید دارند، می‌توانند بدون شنیدن صدای بوق خودرو‌ها و گرفتاری در ترافیک در این محوطه قدم بزنند. نکته قابل توجه این است که این طرح مورد استقبال مغازه‌داران و صاحبان دیگر مشاغل در این منطقه واقع شده است.

به گفته آنها، ترافیک سنگین این منطقه یکی از دلایلی بود که مردم برای آمدن به آن دچار مشکل می‌شدند و از سوی دیگر تراکم خودرو‌ها محیط را بسیار آلوده کرده بود.

این افراد امیدوارند از این پس شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر و خریدار در این محل باشند و کسب و کارشان با وجود بحران اقتصادی رونق بگیرد.

نفوذ به قصر

لندن: گزارش‌ها حاکی از آن است که راننده قصر باکینگهام انگلیس به اتهام اینکه نقش راهنمای تور را ایفا کرده است در انتظار رای دادگاه قرار دارد. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که این راننده از گروهی از خبرنگاران مبلغی حدود 2 هزار دلار دریافت کرده تا برای آنها یک تور در داخل این قصر برگزار کند.

هر چند هنوز اتهام این مرد ثابت نشده است اما در صورتی که او واقعا توانسته باشد با وجود تدابیر امنیتی شدید خبرنگاران را به داخل قصر ببرد نه تنها با مجازات سنگینی روبرو خواهد شد، بلکه باید مقررات جدیدی هم برای سر و سامان دادن به سیستم امنیتی قصر برقرار شود.

البته چند سال قبل نیز یک خبرنگار ادعا کرده بود که توانسته به طور مخفیانه وارد قصر شود و توضیحاتی هم که در مورد داخل قصر ارائه می‌داد کاملا با واقعیت همخوانی داشت اما بعدا مشخص شد که او از طریق دستیابی به عکس‌های محرمانه از این محل، این ادعا را مطرح کرده است.

کد خبر 82184

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز