یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

آکسفورد: شنیدن لغات و عبارات یکی از عادی‌ترین اموری است که در طول روز انجام می‌دهیم.

این در حالی است که توانایی مزه و آزمایش کردن لغات، توانایی جدیدی است که اخیرا محققان به آن پی‌برده‌اند. به گفته کارشناسان، احساسی که نسبت به کلمات داریم، موجب می‌شود که برای آنها مزه‌ای هم در نظر بگیریم.

این در حالی است که برای برخی از افراد، کلمات با رنگ‌ها در ارتباط هستند و در واقع آنها می‌توانند از طریق رنگ‌ها، کلمات را ببینند. در اینگونه افراد کلمات مختلف، رنگ‌های گوناگونی را در ذهنشان تداعی می‌کند و موجب می‌شود هنگام شنیدن برخی کلمات و صدا‌ها روی رنگی خاص متمرکز شوند.

تأخیر به خاطر زیرسیگاری

لندن: تعویض زیرسیگاری سرویس بهداشتی هواپیما موجب شد که پرواز یک هواپیما با 25 دقیقه تاخیر مواجه شود. رسانه ها گزارش دادند، با وجود اینکه استعمال دخانیات در داخل هواپیما ممنوع است، همه خدمه پرواز مامور شدند تا قطعه گمشده زیرسیگاری را پیدا کرده یا آن را با زیرسیگاری جدید تعویض کنند.

با این حال خلبان این پرواز در مقابل انتقاد‌ها گفت که طبق قوانین اتحادیه اروپا، همه هواپیما ها باید در سرویس بهداشتی خود زیرسیگاری داشته باشند و در صورت نقص آن تا زمان رفع عیب، پرواز مجاز نیست.

به گفته وی هرچند سیگار کشیدن در داخل هواپیما مجاز نیست اما باید محل مناسبی وجود داشته باشد که در صورت تخلف یکی از مسافران و روشن کردن سیگار امکان خاموش کردن آن در جای ایمن وجود داشته باشد. در طول تاخیر، مسافران در هواپیما نشسته بودند و از نزدیک تلاش خدمه پرواز برای تعویض زیرسیگاری را زیر نظر داشتند.

کمک به مردم دهکده

لندن: پیرزن 90 ساله‌ای که دوران بازنشستگی‌اش را در یک دهکده می‌گذراند در سال‌های پایانی عمرش به مردم دهکده 400 هزار پوند کمک کرد. این زن از 30 سال قبل به همراه شوهرش به این دهکده آمد و از همان زمان کمک به مردم دهکده و بخش های مختلف را آغاز کرد.

برای مثال او در 20 سال گذشته به همه افراد بالای 60 سال، مبلغ 500 پوند به عنوان کمک ماهانه پرداخت می‌کرد و تعداد زیادی از دوستان و نزدیکان او بیش از 10 هزار پوند از وی کمک مالی دریافت کرده‌اند.

همچنین افرادی که در سال‌های پایانی عمر از او مراقبت می کردند، 25 هزار پوند ارثیه از این زن دریافت کردند. گفتنی است این زن هیچ‌گاه بچه‌دار نشد و به همین دلیل علاقه وافری به کمک کردن به مردم دهکده داشت. البته مردم دهکده هم در زمان فوت شوهرش به او کمک کردند تا شرایط سخت روحی را پشت سر بگذارد.

شهر موش‌ها

نیویورک: تازه‌ترین گزارش ها حاکی از آن است که مردم یک شهر کوچک در حاشیه نیویورک  از افزایش تعداد موش‌هایی که زندگی آنها را مختل کرده‌اند به ستوه آمده‌اند.

هرچند مقامات شهر اعلام می‌کنند که تعداد موش‌ها و شکایت‌ها کاهش یافته است اما رسانه‌ها در گفت‌و‌گو با شهروندان به این نتیجه رسیده‌اند که نه تنها آمار رسمی اشتباه است، بلکه تعداد موش‌ها افزایش چشمگیری داشته است.

مردم می‌گویند انواع تله‌ها در کاهش تعداد موش ها موثر نبوده است. این در حالی است که گاهی گربه‌ها، موش‌ها را تعقیب کرده و موفق می‌شوند چند موش را طعمه خود کنند و این وضعیت، شرایط بهداشتی شهر را نیز به بحران نزدیک کرده است.

گفتنی است شهرداری ستاد مقابله با موش تشکیل داده است و خودرو‌های گشت در سطح شهر تردد می‌کنند تا به شکایت های مردمی در مورد وجود موش در خانه‌هایشان رسیدگی کنند.

کد خبر 82582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز