جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نماز جمعه نخستین روز خرداد ماه 88 در تهران به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر رعایت انصاف و قانون در تبلیغات انتخاباتی نامزدها خطاب به صدا و سیما گفت: رسانه ملی سعی کند از این به بعد در این دوره 20 روزه منصفانه و بدون جانبداری از هیچ طرف به وظیفه قانونی خود عمل کند.   

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت رعایت انصاف و انجام تبلیغات انتخاباتی نامزدها در حدود قانون اظهار داشت: صدا و سیما هم به عنوان یک رسانه ملی که اعتبارش با رضایت مردم و تشخیص مردم و اعتماد مردم بالا می رود، از این به بعد سعی کند در این دوره بیست روزه، منصفانه و بدون جانبداری از هیچ طرف و بر طبق قانون به وظیفه قانونی خود عمل کند که مردم مطمئن شوند که حالا که پای صندوق‌های رای می‌آیند، دیگر تبلیغات مسموم و اینکه برخی می گویند آرای شما را دیگران می‌برند، چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد و انشاالله اعتماد جدیدی در جامعه ما خلق خواهد شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر ضرورت رعایت قانون گفت: یکی از لوازم جلب اعتماد مردم برای حضور قطعا این است که همه مقید به قانون باشند. ما امروز قانون انتخابات داریم که بارها اصلاح شده و ممکن است که هنوز هم کاستی‌هایی داشته باشد، اما بالاخره قانون است و طبق فرموده امام (ره) هر قانونی که مجلس تصویب کند و شورای نگهبان تایید کند، اطاعت از آن واجب و تخلف از آن حرام است.

وی افزود: بهترین کاری که امروز می توان کرد این است که هم نامزدها و هم طرفداران آنها در حدود قانون فعالیت تبلیغاتی کنند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در خصوص کلیات انتخابات گفت: ایشان انتظار دارند که مردم با همه وجود و پرشور در انتخابات شرکت کنند و همه دستگاه‌ها و شخصیت‌های نظام روی این مسئله مهم اجماع دارند.

وی با تاکید اهمیت حضور همه طرفداران و دوستداران انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در پای صندوق های رای گفت: حضور نیافتن در پای صندوق ها و رای ندادن هیچ مشکلی را حل نمی کند و هیچ نفعی برای هیچ کسی ندارد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجموع آرای مردم در هر دوره از انتخابات را عامل افزایش اعتبار نظام جمهوری اسلام دانست و تاکید کرد: همه آنهایی که کشور و انقلابشان را دوست دارند، با حضور گسترده و برگزاری انتخابات با عظمت دشمنان را مایوس خواهند کرد.

هاشمی رفسنجانی گفت: هر دولتی که با شرکت گسترده مردم در انتخابات روی کار بیاید و متکی به مردم باشد، توانایی و کارایی بیشتر و بهتری خواهد داشت و کارشکنی ها در آن کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ شرعی هم تشکیل حکومت اسلامی بدون حضور و اراده مردمی قابل تحقق نیست ، اظهار داشت: افرادی داریم که فکر می کنند وقتی یک فقیه در راس امور است، این بدان معنا است که حکومت اسلام شکل گرفته است، اما اگر حضور و حمایت مردم نباشد این فقیه چگونه می تواند کار بکند ضمن اینکه این فقیه هم طبق قانون اساسی با رای غیر مستقیم مردم انتخاب می شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به اینکه حضور چهار نامزد در رقابت های انتخاباتی مجال لازم را برای حضور افراد با سلیقه های مختلف فراهم کرده است گفت : مطمئن باشید در روز بعد از انتخابات که اعلام کنیم درصد بالایی از مردم پای صندوق های رای آمدند، چندین پله به اعتبار نظام ما افزوده خواهد شد و خاکستر یاس بر سر دشمنان نظام ریخته خواهد شد.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان اشاره کرد و آن را عامل آثار بسیار بابرکتی برای انقلاب اسلامی، ایران و جهان اسلام برشمرد.

وی ضمن تشکر از مردم کردستان به خاطر اسقبال باشکوه از رهبر معظم انقلاب، تکیه ایشان بر وحدت میان نیروهای داخلی کشور و وحدت میان شیعه و سنی را حائز اهمیت بسیار دانست.

رییس مجلس خبرگان رهبری در بخشی دیگر از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اهمیت جایگاه مسجد در بحث شکل گیری نظام بر محور قرآن گفت که مساجد به دوسته تقسیم می‌شوند: مساجد مفید و مسجدی که در آن اخلاص باشد و چیزی که جز خدا در محوریت توجه آن نباشد و برخی مساجد هم گاهی به عنوان یک "دکان" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در کشور ما آنچه که در شان مسجد است، عمل نشده است، خواستار توجه بیشتر به مساجد شد و گفت: در بسیاری از مناطق و روستاهای ما مسجد وجود ندارد و گاهی نیز شاهد مدیریت ضعیف مساجد هستیم به گونه ای که برخی مساجد به دکانی برای رسیدن به برخی اهداف تبدیل شده است

کد خبر 81906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز