یافته‌های یک بررسی جدید در آمریکا نشان می‌دهند که نوجوانانی که سابقه ضربه مغزی دارند، با احتمال بیشتری ممکن است در آینده دست به اقدام به خودکشی بزنند.

concussion

به گزارش مدیکال اکسپرس پژوهشگران بیمارستان کودکان پریسما هلث در شهر کلمبیا در ایالت کارولینای جنوبی ارتباط بین فراوانی گزارش‌شده ضربه مغزی و اقدام به خودکشی در میان جوانان را بررسی کردند. این تحلیل شامل داده‌هایی از ۲۸،۴۴۲ دانش‌آموز دبیرستانی سراسر آمریکا شرکت‌کننده در «سیستم ملی نظارت رفتارهای پرخطر جوانان» بود.

این پژوهشگران دریافتند که دانش‌آموزانی که سابقه دو یا چند ضربه مغزی در ۱۲ ماه گذشته را گزارش کرده‌اند، نسبت به دانش‌آموزانی که سابقه یک ضربه مغزی را گزارش کرده‌اند، به طور معنی‌داری با احتمال بیشتری اقدام به خودکشی را گزارش می‌دهند.

این ارتباط میان سابقه ضربه مغزی و اقدام به خودکشی در میان پسران بیشتر برجسته بود، در حالیکه در میان دخترها تفاوتی از لحاظ اقدام به خودکشی در واکنش به تعداد ضربات مغزی دیده نشد.

این پژوهشگران می‌گویند بررسی‌های طولی بیشتری در آینده لازم است تا بتوان اثرات تجمعی احتمالی آسیب مغزی بر سلامت روانی نوجوانان را بهتر شناخت و راهبردهایی برای پیشگیری زودهنگام‌تری را برای کاهش ارتباط بین آسیب‌های مغزی و رفتارهای پرخطر معطوف به خودکشی تدوین کرد.

آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که مدارس بر اجرای مرتب ارزیابی‌ها و مداخلات بهداشت روانی برای کمک به دانش‌آموزان در جلوگیری از احساس افسردگی و تمایلات خودکشی پس از ضربه‌های مغزی متمرکز شوند.

کد خبر 818884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha