همشهری آنلاین: مدیرعامل یانک تجارت گفت: موضوع واگذاری 5 درصد به مدیران بانک تجارت هنوز قطعی نشده، اما از قرار معلوم این 5 درصد به مدیران این بانک تعلق نخواهد گرفت.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، مجید‌رضا داوری گفت: با توجه واگذاری بلوک 40 درصدی این بانک به سهام عدالت و عرضه و فروش 6 درصد امروز و اختصاص 5 درصد به کارکنان، بانک تجارت از روز دوشنبه 28 اردیبهشت 88 خصوصی و از شمول دولتی خارج شد. چرا که 51 درصد از سهام این بانک واگذار شده است.

همچنین مدیرعامل بانک تجارت درباره واگذاری 5 درصد سهام به کارکنان گفت: لیست 21 هزار کارمند بانک تجارت به سازمان خصوصی‌سازی ارسال شده است و با این اقدام 21 هزار نفر دیگر به 1.5 میلیون سهامدار افزوده می‌شود، اما موضوع واگذاری 5 درصد به مدیران بانک تجارت هنوز قطعی نشده که از قرار معلوم، این 5 درصد به مدیران این بانک تعلق نخواهد گرفت.

وی در رابطه با کشف قیمت یکهزار 200 ریال هر سهم بانک تجارت گفت: اعتقادم این است که این قیمت در نتیجه تقابل عرضه و تقاضا و نقطه مشترک این دو طرف بود، وقتی همه بازار بیش از 626 میلیون سهم بانک را خریداری کردند نشان این است که خرد جمعی، قیمت 120 تومانی هر سهم بانک تجارت را مطلوب ارزیابی کرده و خرد جمعی نیز خطا نمی‌کند.

مدیرعامل بانک تجارت درخصوص افزایش سرمایه 20 درصدی بانک تجارت برای تعدیل نسبت کفایت سرمایه 6.7 درصدی و رسیدن به کفایت 8 درصدی چه وقت اعمال خواهد شد گفت: این تصمیم با پیشنهاد هیات‌مدیره توسط مجمع عمومی فوق‌‌العاده اتخاذ خواهد شد و ممکن در سال جاری یا سال آینده و یا در قالب افزایش سرمایه 10 درصدی در دو مرحله انجام پذیرد.

وی افزود: ک هیات‌مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم 70 درصدسود خالص را به مجمع عمومی عادی سالانه که قبل از 31 تیرماه امسال برگزار خواهد شد پیشنهاد کند.

به گفته مجید داوری سود هر سهم بانک تجارت برای سال مالی 87 با افزایش 4 ریالی به 239 ریال است که البته این رقم هنوز حسابرسی نشده است. این در حالی است که داوری تصریح کرد اعلام سود 88 بانک تجارت برای سال 88 هنوز زود است.

مدیر عامل نهمین شرکت بزرگ بورسی در خصوص اعلام برنامه‌های طرح و توسعه مدنظر بانک تجارت گفت: بهینه‌سازی شعب و ترکیب تسهیلات، رشد و توسعه نیروی انسانی، توسعه شبکه بین‌المللی و برگزاری اصول حاکمیتی از جمله برنامه‌های اصل مدنظر برای توسعه بانک تجارت است.

کد خبر 81742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز