همشهری آنلاین: معاون سازمان خصوصی‌سازی از تصویب واگذاری 40 درصد از سهام بانک تجارت در اولین جلسه هیات واگذاری به سهام عدالت و احتمال عرضه 5 درصد از سهام بانک صادرات در خرداد ماه خبر داد.

اسماعیل غلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص واگذاری 5 و 40 درصد سهام بانک تجارت به کارکنان این بانک و سبد سهام عدالت اظهار داشت: واگذاری بیش از 548 میلیون سهم بانک تجارت به بیش از 20 هزار کارمند این بانک در حال انجام است و ظرف هفته جاری این تعداد سهام به قیمت هر سهم هزار و 205 ریال به این گروه تخصیص داده خواهد شد.

وی درباره واگذاری 5 درصد از سهام بانک تجارت به مدیران نیز گفت‍: این 5 درصد در اختیار هیات واگذاری قرار دارد تا در صورت تشخیص و بررسی به مدیران این بانک یا سایر بنگاه‌ها داده شود.

به گفته غلامی هنوز واگذاری یا عدم واگذاری 5 درصد سهام بانک تجارت به مدیران این بانک نهایی نشده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی در رابطه با واگذاری 40 درصد از سهام دومین بانک دولتی حاضر در بورس نیز اظهار داشت: قرارداد این واگذاری درحالی در گذشته منعقد شده که در اولین جلسه هیات واگذاری، مصوبه نقل و انتقال بیش از 4 میلیارد برگ سهم بانک تجارت به سهام عدالت اخذ خواهد شد.

غلامی در پاسخ به این سئوال که عرضه سهام بانک صادرات در چه مرحله‌ایی قرار دارد اظهار داشت: با توجه به پذیرش مشروط این بانک در بورس، طی مراحل لازم برای درج و سپس عرضه سهام این بانک نیز در حال انجام است و مدیرعامل این بانک به طور جدی پیگیر واگذاری سهام است.

وی گفت: انتظار می‌رود سهام بانک صادرات در نیمه اول و یا حداکثر نیمه دوم خرداد ماه در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه و کشف قیمت شود.

کد خبر 81977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز