گروه حوادث: مرد جنایتکاری که با کمین در دادسرای شماره یک اصفهان، معاون دادستان این شهر را هدف گلوله قرار داده و او را به شهادت رسانده بود، به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض در دادگاه انقلاب اصفهان محاکمه شد

در این حادثه تلخ که صبح 27 اسفند 87 در پارکینگ دادسرای شماره یک اصفهان رخ داد، قاضی احمد رضا تولایی – معاون دادستان اصفهان- با شلیک گلوله مرد جنایتکاری به نام جمشید به شهادت رسید. عامل این جنایت هولناک، لحظاتی بعد، توسط افرادی که در محل حاضر بودند دستگیر شد.

این مرد 53 ساله در اعترافات خود، داشتن پرونده خانوادگی دراین دادسرا را علت اقدامش عنوان کرد و مدعی شد چون همسرش در این دادسرا از او طلاق گرفته است، دست به این جنایت زده است.

این در حالی بود که در تحقیقات بعدی مشخص شد مرد جنایتکار از قاضی دادسرا خواسته‌ غیرقانونی‌ای برای رسیدگی به پرونده‌اش داشته که ایشان نپذیرفته است و وی نیز در اقدامی کینه‌جویانه این جنایت تلخ را رقم زده است..

با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست این پرونده با اتهام‌های ارتکاب قتل عمد، محاربه و افساد فی الارض صادر شد.

به این ترتیب، پرونده برای رسیدگی به ا تهام قتل عمد در اختیار دادگاه کیفری استان قرار گرفت و پرونده متهم برای رسیدگی به اتهام محاربه وافساد فی الارض به دادگاه انقلاب اصفهان ارسال شد.

صبح دیروز، نخستین جلسه محاکمه مرد جنایتکار در شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان تشکیل شد، در این جلسه که 3 ساعت به طول انجامید، نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست، مجازات قانونی متهم را خواستار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، دادگاه رسیدگی به اتهام قتل نیز به‌زودی در شعبه‌ ‌‌١٧ دادگاه کیفری استان تشکیل خواهد شد.

کد خبر 81714

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز