گروه حوادث: زوج جوانی بعد از تهدید یک زن نابینا در جنوب پایتخت وی را مجبور به فروش خانه ‌اش کردند و متواری شدند

اما ماجرای فرار آنها تنها 4 ماه ادامه داشت و پلیس در جریان ردیابی هایش توانست این زوج را در فردیس کرج دستگیر کند.

تهدید برای صاحبخانه شدن

ماجرای این پرونده، زمانی فاش شد که زن سالخورده نابینایی دی ماه سال گذشته به شعبه 11 دادسرای شهرری مراجعه کرد و از مستاجرش به اتهام کلاهبرداری و فریب در فروش خانه شکایت کرد.

بازپرس نوفرستی- رئیس شعبه 11 دادسرای شهرری در بازجویی اولیه از این زن سالخورده متوجه شد که زوج جوان،  وی را به‌شدت تهدید به مرگ کرده و با این شگرد توانسته‌اند خانه‌اش را از چنگ وی دربیاورند.

این زن در اظهاراتش نزد بازپرس پرونده گفت: 9 ماه قبل وقتی خیلی احساس تنهایی می‌کردم و نمی‌توانستم به خاطر مشکل بینایی‌‌ام به کارهای روزمره‌ام برسم تصمیم گرفتم برای خانه‌ام مستاجری بیاورم.

به همین خاطر ماجرا را به یکی از دوستانم گفتم و وی نیز بعد از مدتی خواهرزاده ‌اش را که افشین نام داشت به من معرفی کرد، من که می‌خواستم کسی در خانه‌مان باشد و تنها نباشم، تصمیم گرفتم از وی و همسرش اجاره‌ای دریافت نکنم و در عوض آنها به من در انجام کارهای روزانه‌ام کمک کنند.

این زوج در کنار من زندگی می‌کردند تا اینکه بعد از چند ماه ماجرای خرید یک خانه دیگر را به من پیشنهاد دادند. این زوج مدعی بودند با فروش خانه‌ام در شهرری می‌توانم یک خانه بهتر خریداری کنم. اما من که سال‌ها در خانه‌ام زندگی کرده بودم و نمی‌توانستم آن را ترک کنم با آنها مخالفت کردم.

اصرار این زوج ادامه داشت تا اینکه بعد از مدتی تلفن‌های مشکوک به خانه‌ام شروع شد که در آن مردی مرا تهدید به قتل فرزند دختر و نوه‌ام می‌کرد.

این ماجرا به‌شدت مرا نگران کرده بود تا اینکه متوجه شدم این زوج در اجرای نقشه تهدیدها دست دارند و وقتی از آنها خواستم تا خانه‌ام را ترک کنند آنها مرا تهدید به مرگ کردند و به اجبار از من خواستند خانه‌ام را به نام افشین ثبت کنم، تهدید‌ها ادامه داشت تا جایی که همسر این مرد برای یک لحظه هم مرا تنها نمی‌گذاشت و تهدید می‌کرد درصورتی که ماجرا را کسی بفهمد، مرگ، دختر و نوه‌ام را تهدید خواهد کرد.

من که به‌شدت به دختر و نوه‌ام علاقه داشتم از ترس اینکه این زوج آنها را بکشند راضی به این کار شدم و وقتی به دفترخانه رفتم افشین را به جای نوه‌ام معرفی کردم و خانه‌ام را به نامش کردم. بعد از مدتی متوجه شدم که این زوج تبهکار خانه‌ام را در همان دفترخانه به فرد دیگری فروخته و با گرفتن 65 میلیون تومان متواری شده‌اند.

زن سالخورده در ادامه اظهاراتش به بازپرس نوفرستی گفت: بعد از اینکه خانه‌ام به فروش رفت و صاحبخانه قصد آمدن به خانه‌‌اش را داشت، فرزندانم درجریان فروش خانه توسط این زوج قرار گرفتند.

بازپرس پرونده با توجه به اظهارات زن نابینا دستور پیگیری پرونده را به کارآگاهان پایگاه نهم اداره آگاهی تهران صادر کرد. کارآگاهان با بررسی اولیه پرونده به شناسایی این زوج کلاهبردار پرداختند و توانستند بعد از 4 ماه فرار، این زوج را در فردیس کرج شناسایی و عصر روز جمعه 18اردیبهشت دستگیر کنند.

آشنایی در دادگاه خانواده

این زوج که صبح دیروز برای بازجویی به شعبه 11 دادسرای شهرری انتقال یافته بودند در بازجویی اولیه به کلاهبرداری از زن نابینا اعتراف کردند.

افشین در بازجویی‌ها به بازپرس نوفرستی گفت: یک ماه قبل از اینکه به‌عنوان مستاجر به خانه زن سالخورده بروم همسرم را به خاطر مشکلاتی که داشتم طلاق دادم، یک روز زمانی که برای ادامه کار پرونده طلاقم به دادگاه خانواده رفته بودم اکرم را آنجا دیدم.

او نیز برای جدایی از همسرش به دادگاه خانواده آمده بود، بعد از مدتی آشنایی زمانی که هر دو به خاطر مشکلات خانوادگی از همسران‌مان جدا شده بودیم اکرم را به عقد موقت درآوردم.

بعداز این ماجرا به‌عنوان مستاجر به خانه زن سالخورده رفتم و وقتی متوجه شدم او علاقه زیادی به دختر و نوه ‌اش دارد تصمیم به اجرای نقشه کلاهبرداری و تهدید وی گرفتم و با کمک همسرم توانستم خانه این زن را با تهدید‌های فراوان به دست آورم.

افشین در ادامه اظهاراتش گفت: بعد از فروش خانه با همسرم از شهرری فرار کردیم و به تبریز رفتیم. چند ماهی در تبریز زندگی کردیم به تصور اینکه کسی ما را تعقیب نمی‌کند و از ماجرا اطلاعی ندارد به فردیس کرج آمدیم و با خریدن یک خانه در آنجا زندگی می‌کردیم که دستگیر شدیم.

بازپرس نوفرستی با شنیدن اظهارات متهمان، آنها را با قرار قانونی در اختیار کارآگاهان پایگاه نهم اداره آگاهی تهران قرار داد تا تحقیقات تکمیلی در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 80958

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز