پنجمین جلسه محاکمه «ف.ب»، قاتل زنجیره‌ای آبادن که 16 جنایت را در پرونده خود دارد، به اتهام قتل دختربچه‌ای 10 ساله برگزار شد.

 در این جلسه با اعترافات این مرد جنایتکار، خانواده مقتول  برای او تقاضای قصاص کردند. پنجمین جلسه محاکمه قاتل زنجیره‌ای آبادان در شعبه 16 دادگاه کیفری استان خوزستان برگزار شد. این جلسه به بررسی قتل دختر 10 ساله‌ای به نام مریم که هشتمین قربانی مرد جنایتکار بود اختصاص داشت.

براساس این گزارش، ماجرای قتل مریم 3 سال قبل و زمانی فاش شد که پیکر نیمه جان او در نزدیکی خانه‌شان در آبادان پیدا شد. والدین مریم با مشاهده این صحنه به سرعت او را به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش پزشکان برای نجات او بی‌نتیجه ماند و دختر خردسال به‌علت ضربه مغزی جان خود را از دست داد.

با مرگ مریم، خانواده او در شکایتی که نزد ماموران پلیس مطرح کردند، یکی از همسایه‌های خود را عامل این جنایت معرفی کردند.

مادر مریم در بازجویی‌ها به ماموران گفت:«‌دخترم برای دوچرخه سواری از خانه خارج شده بود اما بعد از گذشت چند ساعت وقتی خبری از او نشد نگرانش شدم و به سرعت خودم را به کوچه رساندم. در همین هنگام همسایه‌مان را دیدم که می‌گفت جسم سیاهی را در زمین‌های اطراف خانه دیده و وقتی به آنجا رفتم با جسد دخترم مواجه شدم. به همین خاطر احتمال می‌دهم عامل جنایت همسایه‌مان باشد.»

با اظهارات مادر مریم، همسایه‌ آنها به‌عنوان تنها مظنون جنایت تحت تعقیب قانونی قرار گرفت تا اینکه با گذشت 2 سال از این ماجرا، وقتی ماموران پلیس آگاهی خوزستان موفق به دستگیری قاتل سریالی شدند، راز این جنایت نیز فاش شد. «ف.ب» بعد از آنکه در مهرماه سال گذشته از سوی پلیس دستگیر شد در جریان بازجویی‌ها به قتل 16 نفر از جمله دختربچه 10‌ساله اعتراف و تمامی جزئیات آن را فاش کرد.

او گفت: آن روز سوار دوچرخه‌ام در حال عبور از محل حادثه بودم که چشمم به مریم افتاد. او در حال دوچرخه سواری بود و وقتی دیدمش، ناگهان همان حالت روحی و سردردی که قبل از هر جنایت همراهم می‌شد، به سراغم آمد. به همین خاطر به طرفش رفتم با آجر به سرش کوبیدم و وی را به قتل رساندم.»

در دادگاه

صبح پنجشنبه گذشته پنجمین جلسه محاکمه قاتل سریالی آبادان که به بررسی پرونده قتل مریم اختصاص داشت، در حالی برگزار شد که خانواده دختر خردسال نیز در دادگاه حضور داشتند.

در این جلسه وقتی قاضی دادگاه از خانواده مقتول خواست شکایتشان را بیان کنند، پدر مریم با حضور در جایگاه گفت: من از قاتل اصلی شکایت دارم. هنوز برای من محرز نشده که چه کسی قاتل اصلی است. هر کس قاتل اصلی باشد از او شکایت دارم.

بعد از اظهارات والدین مقتول، قاضی رشید الماسی، رئیس دادگاه دستور پخش فیلم اعترافات قاتل زنجیره‌ای و بازسازی صحنه قتل را صادر کرد.  در این فیلم «ف.ب» به روشنی توضیح داد که چگونه دختر 10 ساله را به قتل رسانده است و تمامی جزئیات آن را تشریح کرد.  پس از پخش فیلم بازسازی، رئیس دادگاه مجدد از پدر مریم خواست به جایگاه بیاید و از او پرسید: با دیدن اعترافات فرید بغلانی، چه نظری داری؟

پدر مقتول این بار پاسخ داد: با چیزهایی که در این فیلم دیدم از فرید بغلانی به‌دلیل قتل دخترم شکایت دارم و برای او تقاضای قصاص می‌کنم.

انکار جنایت

در ادامه جلسه دادگاه،  متهم با حضور در جلسه  مدعی شد که وی کسی را نکشته است. او گفت که هیچ یک از قتل‌هایی که به آنها اعتراف کرده کار او نبوده و وی این اعترافات را تحت فشار بیان کرده بود.

او سپس در اظهاراتی عجیب مدعی شد: اگر من حتی یک قتل انجام داده‌ام همین الان تقاضا می‌دهم و امضا  می‌کنم که مرا بسوزانید و تکه‌تکه‌ام کنید.

در این لحظه نماینده دادستان از متهم پرسید: شما در فیلمی که در دفاع آخر خود نزد بازپرس ویژه داشته‌ای و در جلسه چهارم دادگاه پخش شد، از بازجو‌های خود تشکر کرده‌ای و نسبت به آنان اظهار رضایت کرده‌ای. در این باره چه می‌گویی؟ و متهم گفت: از ترس اینکه مرا دوباره برای بازجویی نبرند آن حرف‌ها را گفتم و از آنها تشکر کردم.

به گزارش ایسنا، پس از این اظهارات، رئیس دادگاه خطاب به اولیای دم عنوان کرد: انکارهای متهم بسیار طبیعی است. در تمام پرونده‌ها این موضوع مشاهده می‌شود و چیز جدیدی نیست. وی سپس با اعلام ختم جلسه، رسیدگی به موارد بعدی پرونده قتل‌های زنجیره‌ای آبادان را به جلسات آینده دادگاه موکول کرد.

کد خبر 80492

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز