گروه حوادث- مهدیه مصطفایی: زن سالخورده بعد از سال‌ها زندگی در آمریکا، زمانی که متوجه شد همسرش بعد از سفر به ایتالیا، در آنجا با زن دیگری ازدواج کرده است، به دادگاه خانواده رفت

 تا مهریه‌اش را که یک شاخه گل رز بود، ببخشد و از همسرش طلاق بگیرد. این زن زمانی که با در دست داشتن دادخواست طلاق به شعبه 264 دادگاه خانواده رفته بود، در تشریح ماجرا به قاضی خدایی گفت:

20سال قبل، زمانی که در یکی از دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کردم، با همسرم که او هم یکی از دانشجویان ایرانی دانشگاه بود، آشنا شدم.

مدتی بعد از این آشنایی، در حالی که به همدیگر علاقه‌مند شده بودیم تصمیم به ازدواج گرفتیم و به این ترتیب به عقد یکدیگر درآمدیم.

زن سالخورده ادامه داد: از آنجا که در کشورهای دیگر مهریه مرسوم نبود و ما تصمیم داشتیم برای همیشه در آمریکا زندگی کنیم، من یک شاخه گل رز را به‌عنوان مهریه تعیین کردم و از همان زمان زندگی مشترک ما شروع شد.

من و همسرم سال‌ها در کنار هم زندگی کردیم در این مدت صاحب فرزندانی شدیم تا اینکه او بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی‌اش وارد کارهای هنری شد و شروع به برگزاری کنسرت‌های خصوصی کرد.

در جریان یکی از همین کنسرت‌ها بود که او به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس سفر کرد و در آنجا با یک خانواده ثروتمند ایتالیایی که دختر جوانی داشتند، آشنا شد.

از همان زمان مشکلات من با همسرم آغاز شد. چندین بار دختر این خانواده که هم سن و سال فرزندم بود به آمریکا آمد و با همسرم ملاقات داشت تا اینکه 2 سال قبل همسرم به بهانه برگزاری یک کنسرت به ایران آمد و دیگر بازنگشت.

من که تصور می‌کردم اتفاق بدی برایش افتاده باشد ماجرا را به خانواده‌ام اطلاع دادم اما هیچ کس از همسرم اطلاعی نداشت. ناپدید شدن او این قدر عجیب بود که تصمیم گرفتم برای پیگیری این ماجرا به ایران بیایم اما به محض ورود به کشور بود که متوجه شدم همسرم فقط یک هفته در ایران اقامت داشته و از آنجا به ایتالیا رفته است.

دلیل رفتن همسرم به ایتالیا برایم کاملا مشخص بود و می‌دانستم که او تصمیم گرفته با دختر جوان ایتالیایی ازدواج کند. وقتی مطمئن شدم که همسرم با این دختر ازدواج کرده تصمیم گرفتم در کشورم بمانم و دیگر به آمریکا برنگردم.

اما حالا با گذشت 2 سال از این ماجرا، همسرم که از طریق دوستانش متوجه برگشتن من به ایران شده با من تماس گرفته و خواسته است تا برای ادامه زندگی با او به آمریکا برگردم.
شاکی افزود: آقای قاضی، من دیگر تحمل این زندگی را ندارم و   تصمیم گرفته‌ام با بخشیدن مهریه‌ام که یک شاخه گل رز است، از همسرم طلاق بگیرم؛ چراکه او مدت 2 سال سراغی از من نگرفت و این در حالی بود که من برای پیدا کردن او راه درازی را از آمریکا تا ایران طی کردم. حالا هم حاضر نیستم بدون گرفتن طلاق از ایران خارج شوم.

قاضی خدایی - رئیس شعبه 264 دادگاه خانواده - با شنیدن اظهارات این زن با توجه به تایید ثبت ازدواج این زن در آمریکا اقدام به صدور رای طلاق برای وی کرد.

کد خبر 82581

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز