همشهری آنلاین: ارزش بازار با عرضه 5 درصد سهام بانک تجارت در بورس، یک میلیارد دلار افزایش یافته و سهم موسسات مالی در بازار سرمایه از 13 به 15 درصد بالغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، سید شمس‌الدین حسینی - وزیر امور اقتصادی و دارایی - عصر روز شنبه 26 اردیبهشت ماه در جلسه معارفه بانک تجارت ضمن بیان این مطلب، گفت: به برکت مدیریت شبکه بانکی، هیچ مشکلی در عرصه ارتباطات مالی نداریم و حجم تجارت خارجی ما، حجم گسترده‌ای است و با توجه به امکانات فعلی، فرصت های مالی فراوانی برای اقتصاد کشور فراهم شده است.

وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بانک تجارت ارائه صورت‌های مالی شفاف، گفت: ارائه گزارش‌ها و صورت‌های مالی شفاف در راستای سیاست‌های اصل 44 روند واگذاری‌های بانک‌ها به بخش خصوصی را تسریع می‌بخشد وموجبات تعامل سازنده سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و بورس تهران را فراهم می‌کند به این ترتیب سهام بانک تجارت با شرایطی روشن در بورس عرضه خواهد شد.

به گفته حسینی، اراده دولت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قرار دارد و به همین منظور دولت مصمم است که سیاست‌های کلی اصل 44 را اجرایی کند؛ در این راستا اموری که می‌تواند توسط مردم اداره شود، به مردم واگذار می‌شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: پس از بانک تجارت نوبت به عرضه سهام  بانک صادرات می‌رسد، ما اعتقاد داریم که رفته رفته صنعت مالی را بیشتر خصوصی کرده و برعمق بازار بیافزایم و تا شرایط شکوفایی صنعت مالی مهیا شود.

وی ‌شرایط توسعه صنعت بانکداری را در کشور مناسب ارزیابی کرد و افزود: نرخ تورم در فروردین امسال 15 درصد کاهش داشت که این میزان از نرخ سود سپرده‌های بانکی کمتر است و این امر مسببی برای جذب هر چه بیشتر سپرده‌های بانکی خواهد بود.

حسینی به رونق بورس اشاره کرد و ادامه داد: بازار سرمایه نشاط خود را از سر گرفته و در فاصله کمتر از 2 ماه شاخص 1000 واحد رشد کرد، که این رقم در میان بازارهای سرمایه جهان بی‌نظیر است.

وی به مزیت‌های بانک تجارت اشاره کرد و گفت:‌ بانک تجارت بانکی بزرگ، دارای شهرت و برند تجاری است که حدود 14 درصد از کل بازار دولتی و 11 درصد از کل بازار کشور را در اختیار دارد.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: ایران قرن‌‌ها بر تارک اقتصاد جهان درخشیده پس بازهم می‌تواند به این جایگاه دست یابد، لازمه دستیابی به آن تلاش و باور کردن همدیگر است.

5 درصد از سهام بانک تجارت دوشنبه 28 اردیبهشت در بورس تهران عرضه می‌شود.[عرضه اولیه سهام بانک تجارت در روز 28 اردیبهشت]

کد خبر 81542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز