با وجود پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر فرارسیدن فصل گرما و کاهش تقاضا برای مرغ و تخم مرغ، قیمت این محصولات در روزهای پایانی هفته گذشته افزایش یافت

قیمت هر کیلو گرم مرغ تازه در فروشگاه‌های سطح شهر در روزهای پایانی هفته گذشته با افزایش 300تومانی در هر کیلو به 2هزار و 800 تا 2هزار و 900 تومان رسید. این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که قیمت این محصول تا  پیش ازاین  2 هزارو 500 تومان در هر کیلو بوده است. 

همچنین با وجود آنکه انتظار می‌‌رفت قیمت تخم مرغ امسال مطابق روال هر ساله با فرارسیدن فصل گرما با کاهش همراه باشد، این محصول در هفته گذشته با نوسان قیمت همراه بود و در برخی مغازه‌های سطح شهر تا شانه‌ای 3هزار و 200 تومان افزایش یافت.

این در حالی است که قیمت هر شانه تخم مرغ در روزهای پیش از آن بین 2هزارو 850 تا 3 هزار تومان متغیر بوده است.

نابسامانی بازار و افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در حالی صورت می‌گیرد که برخی با اشاره به سیاستگذاری‌های انجام شده برای حذف عوارض صادراتی و تسهیل صادرات این محصولات، این عامل را به‌عنوان یکی از انگیزه‌های کاهش عرضه و افزایش قیمت قلمداد می‌کنند.

با وجود این،  روزگذشته معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از تولید بیش از یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ تا پایان امسال خبر داده است. نظام‌‌‌الدین سجادی به ایسنا گفت: در سال‌جاری مجوز صادرات حداقل 30 هزار تن گوشت مرغ را داده‌ایم که اگر این مقدار صادر شود حتما برای صادرات بیش از این مقدار نیز مجوز خواهیم داد.

وی افزود: از اواخر سال87 رسما اعلام کردیم که از ابتدای اردیبهشت ماه سال 88، صادرکنندگان با اولویت‌ تشکل‌ها می‌توانند حداقل 30 هزار تن گوشت مرغ را صادر کنند و در این زمینه عوارض صادراتی را که در گذشته به‌دلیل نیاز داخل وضع شده بود، فسخ کردیم و اکنون امکان صادرات گوشت مرغ بدون عوارض وجود دارد و تشکل‌ها در حال پیگیری صادرات هستند.

کد خبر 81515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز