سگ را به دلیل نافرمانی در گرمای چله تابستان به درخت می‌بندند و گرسنه و تشنه رهایش می‌کنند. اگر الاغ کمی سلانه‌سلانه راه برود، با چوب و چماق به‌جانش می‌افتند و دمار از روزگارش درمی آورند.موی گربه را آتش می‌زنند و با لذت جلزوولز حیوان را تماشا می‌کنند.

حیوان آزاری

همشهری آنلاین - رابعه تیموری:این تصاویر تلخ هر روز در گوشه کنار این شهر تکرار می‌شود و عده‌ای از سر تفنن حیوانات را به شکل‌های مختلف آزار و اذیت می‌کنند، اما همه کسانی که این رفتارهای سنگدلانه از آنها سر می‌زند، بزرگسال نیستند و تعداد زیادی از حیوان آزاران را نوجوانان و حتی کودکان تشکیل می‌دهند.
پارسال تابستان بود که شهروندی با انجمن حمایت از حیوانات مهر تماس گرفت و زنده‌به‌گورشدن سگی را در زمین‌های کشاورزی اطراف تهران خبر داد. سعید سعادت که عضو این انجمن است، می‌گوید: «وقتی به آنجا رسیدیم سگ بیچاره را درحالی‌که به دلیل خونریزی زخم سرش و از شدت تشنگی و گرسنگی بی‌رمق شده بود پیدا کردیم. با دیدن شرایط رقت‌انگیز سگ بیچاره کنجکاو بودیم که بدانیم چه کسی او را به این حال و روز درآورده است، اما وقتی متوجه شدیم یک نوجوان ١٤‌ساله چنین قساوتی داشته واقعا برایمان شوک‌آور بود. این نوجوان از سگش خواسته موشی را که به محصولات کشاورزی آنها آسیب رسانده، شکار کند و چون سگ موفق نشده موش را به دام بیندازد به چنین سرنوشتی دچار شده است.»

بیشتر بخوانید:

سرنوشت محتوای آموزشی الکترونیک کتاب‌های درسی چه شد؟


جراحی زیبایی بر روی حیوانات

او که برای حمایت از حیوانات به شهرهای دور و نزدیک سفر کرده، بارها شاهد حیوان آزاری نوجوانان بوده است. سعادت تعریف می‌کند: «نوجوان ١۵، ١٦‌ساله‌ای که از یک سگ نژاد سرابی قوی هیکل در منزلش نگهداری می‌کرد، مقابل چشمان سگش نوزاد گربه‌ای را آتش‌زده بود تا به تصور او سگ از دیدن این صحنه لذت ببرد. وقتی هم بچه گربه نیمه‌جان شده بود با همان بدن نیم سوخته کنار سطل زباله رهایش کرده بود.» این حامی حیوانات از جراحی‌های زیبایی صحبت می‌کند که بر روی حیوانات بخت برگشته انجام می‌شود تا ظاهری مطابق میل و سلیقه صاحبان نوجوانشان داشته باشند. او می‌گوید: «دخ‌تر ١٦‌ساله‌ای که اغلب اعضای بدنش را برای زیباتر دیده شدن جراحی زیبایی کرده بود، این‌روش زیباسازی را در مورد سگش هم در پیش گرفته بود و با کمک دامپزشکان و متخصصان زیبایی غیرمجاز عمل‌های جراحی زیادی بر روی حیوان انجام داده بود تا چشمش درشت‌تر معلوم شود، پوستش صاف شود و گوش‌های افتاده اش به گوش‌هایی نوک تیز تبدیل شود.» سعادت این عمل‌های جراحی زیبایی را حیوان آزاری می‌داند و می‌گوید: «بسیاری از نوجوانان حتی در لباس پوشاندن بر تن حیوانات خانگی خود، راحتی آنها را در نظر نمی‌گیرند و با پوشاندن لباس‌هایی تنگ و نامناسب سلامت حیوان را به خطر می‌اندازند.»

زنده‌ به‌ گور کردن سگ نافرمان و آتش زدن بچه گربه | حیوان آزاری به چه قیمت؟


حیوان آزاران نوجوان تحقیر شده‌اند

فرزاد طباطبایی حیوان آزاری در نوجوانان را نشانه‌ای برای شروع رفتارهای خشن انسانی عنوان می‌کند. این‌روانشناس و مشاور خانواده ادامه می‌دهد: «مهم‌ترین دلایل حیوان‌آزاری نوجوانان به دوران کودکی فرد و شیوه‌ تربیت او بر می‌گردد ونوع تربیت والدین تاثیر بسیار زیادی در شکل‌گیری شخصیت و اختلالات رفتاری نوجوانان دارد..» طباطبایی می‌افزاید: «کودکانی که در دوران کودکی از سوی بزرگسالان مدام مورد آزار و اذیت، تحقیر و تنبیه بدنی قرار می‌گیرند، در بزرگسالی به حیوان آزاری گرایش پیدا می‌کنند و از شکنجه حیوانات لذت می‌برند.»
او میل به شهرت و دیده شدن را از دیگر دلایل حیوان آزاری نوجوانان ذکر می‌کند و می‌گوید: «نوجوانی که از آزار حیوانات توسط خودش، تصویربرداری و تصاویر را در فضای مجازی منتشر می‌کند، با دیدن شوکه شدن مردم از حیوان آزاری خود و واکنش‌های متفاوتشان لذت می‌برد و تفریح می‌کند. آنها این رفتار را برای جلب توجه دیگران و معروف شدن در فضاهای مجازی انجام می‌دهند، حتی اگر فردی منفور و مورد انتقاد شناخته شوند!»


حل مشکلات با آزار حیوانات

طباطبایی آشنانبودن نوجوانان با روش حل منطقی مسائل را یک آسیب جدی برمی شمارد و توضیح می‌دهد: «زمانی که نوجوان نمی‌تواند مشکلات شخصی خود را حل کند و خصومت‌های خود را به‌درستی تخلیه کند، به آزار و اذیت حیوانات روی می‌آورد.»
او ابتلا به سادیسم در بزرگسالی را ازپیامدهای حیوان آزاری در کودکی و نوجوانی ذکر می‌کند و هشدار می‌دهد: «اگر منشا حیوان آزاری نوجوانان درمان نشود ممکن است در بزرگسالی هم به فردی سادیسم دچار شوند و برای کسب لذت به اذیت و آزار انسان‌ها بپردازند. »این روانشناس و مشاور خانواده روان‌درمانی و درمان اختلالات روانی نوجوان حیوان آزار را لازم می‌داند.

کد خبر 815108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    6 1
    قطعاً آسیب های حیوان آزاری به مردم آزاری و جرایم دیگر پایان می یابد .
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    2 0
    تدوین قوانین لازم الاجرا در خصوص رعایت حقوق حیوانات (جهت جلوگیری ازوقوع و تکرار این گونه ظلم به حیوانات )و البته نظارت جدی و مستمر بر اجرای قوانین ضروری است (این حجم از قساوت و حیوان آزاری !!!؟؟؟؟؟؟؟) ،انتظار می رود مسوولین محترم قوه قضاییه با اتخاذ تدابیر مقتضی، مانع بروز چنین اتفاقات تلخ شده و افراد حیوان آزار هر چه زودتر مجازات شوند.
  • مریم رحیمی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    من باحیوان آزارهای بی جنبه به شدت مخالفم ودوست دارم قانونی بگزارن حمایت ازاین زبون بسته های بی دفاع وحیوان آزارهارابه اشدمجازات برسانن به اپیدآن روز