شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نشر نی به مدیریت جعفر همایی و انتشارات دلیل ما به مدیریت یدالله سعدی، دو ناشر بخش خصوصی به ترتیب جایزه بهترین ناشران تهرانی و شهرستانی سال را به خود اختصاص دادند

به گزارش همشهری‌آنلاین در مراسم اختتامیه بیست دو دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که عصر شبنه 26 اردیبهشت با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در محل مصلی تهران برگزار شد، علاوه بر دو انتشاراتی‌ یاد شده، از انتشارات انصاریان در بخش ناشران شهرستانی تقدیر به عمل آمد.[ترجمه عهد جدید از نگاه فانی و ملکیان]

سال گذشته انتشارات سخن و دلیل ما عنوان ناشران سال را به خود اختصاص داده بودند.  نشر نی‌ ناشر تقدیری شناخته شد[انتشارات سخن و دلیل ما؛ناشران برگزیده سال 86]
بر اساس این گزارش در این مراسم علاوه بر علی لاریجانی، علی اکبر اشعری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، و حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد حضور داشتند که جوایز ناشران بخش‌های دیگر را به برگزیدگان اهداء‌کردند.

در بخش ناشران وابسته به دستگاه‌های دولتی، ضمن تقدیر از پژوهشکده فرهنگ و ادب، به طور مشترک «انتشارات سوره مهر» و «بوستان کتاب قم» اتنخاب شدند.

در بخش ناشران کودک ‌و نوجوان از تهران، از انتشارات «قدیانی» تقدیر به عمل‌آمد و  دو ناشر «پیدایش» و «محراب قلم» به عنوان ناشر برگزیده این بخش انتخاب شدند.

سال گذشته انتشارات شباویز به عنوان ناشر تقدیری سال و نمایشگاه انتخاب شد، اما امسال در اعتراض به کیفیت و کمیت اختصاص غرفه به این انتشاراتی از حضور در نمایشگاه انصراف داد.[241 عنوان کتاب،21 متر غرفه؛مدیر انتشارات شباویز از دلایل انصراف خود می‌ گوید]

در بخش ناشران شهرستانی؛ کودک ونوجوان اما برگزیده‌ای نداشت، چرا که هئیت انتخاب ضعف نسبی آثار را دلیل اصلی چنین رویکردی اعلام کردند.

در بخش ناشران کودک و نوجوان  وابسته به نهادهای دولتی، «موسسه فرهنگی مدرسه برهان» و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دلیل نوآوری و توجه به مخاطبان خاص و دریافت جایزه‌های ادبی برگزیده شدند.

برگزیدگان سی‌سال پژوهش، تاریخنگاری و ادبیات انقلاب اسلامی

نمایشگاه امسال بخش ویژه‌ای هم داشت که در آن عملکرد ناشران در سی سال گذشته در حوزه پژوهش و تاریخ نگاری انقلاب اسلامی ارزیابی و برگزیدگان معرفی شدند.

«الهدی»، «قدر ولایت»، «مرکز اسناد و بررسی‌های تاریخی»، «مجمع جهانی اهل‌بیت»، «موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی»، «موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)»، «دارالتقریب بین‌المذاهب اسلامی»، «انتشارات مدرسه» ، «موسسه بوستان قم»، «مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»، «انتشارت سوره مهر»، « مجموعه انتشارات وابسته به آستان قدس رضوی»، «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» و «انتشارات شاهد» از جمله ناشرانی بودند که در این بخش معرفی شدند.

ناشران برگزیده نمایشگاه

اما علاوه بر ناشران یاد شده برگزیدگان نمایشگاه بیست و دوم هم در بخش‌های مختلف انتخاب و معرفی شدند.

در بخش نمایش یارانه‌ای لاتین «شرکت ویژه نشر» به عنوان ناشر برگزیده سال انتخاب شد.

 همچنین در بخش فروش ریالی لاتین، شرکت «مگروهیل» به عنوان ناشر برگزیده دست یافت.

در بخش فروش ریالی عربی، «موسسه خدمات دانش کتیبه»، در بخش کشورها «ترکیه» به دلیل ارائه آثار فاخر در حوزه مطالعات اسلامی، در بازار جهانی کتاب، «انتشارات علمی فرهنگی»، برای ترجمه‌های فراوان آثار ایرانی به زبان انگلیسی، «انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا» به دلیل چاپ و انتشار آثار ارزشمند استاد فرشچیان و « انتشارات گاج» به منظور رعایت اصلاح الگوی مصرف و تشویق در زمینه صرفه جویی کاغد انتخاب شدند.

کد خبر 81493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز