شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه بیش از 60 درصد مدارس استان تهران دو نوبته هستند، گفت:

بیم سه نوبته شدن مدارس در برخی نقاط پرتراکم شهری تهران وجود دارد.

به گزارش مهر، مهندس امان الله عباسی در نشست خبری که پیش شنبه (26 اردیبهشت) با محور یازدهمین همایش خیرین مدرسه ساز تهران برگزار شد، افزود: هم اکنون استاندارد جمعیت یک کلاس درس در کشور 28 دانش آموز است و این در حالی است که جمعیت دانش آموزی در تهران به 38 نفر در یک کلاس می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ساخت مدارس در برخی از مناطق پرتراکم شهری تهران را مورد غفلت قرار دهیم، مدارس سه نوبته بار دیگر احیا می‌شوند، گفت: برای جلوگیری از این واقعه و داشتن کلاس‌های 28 نفره به 16 هزار و 100 کلاس درس و اعتباری بالغ بر یک هزار و 125 میلیارد تومان نیاز داریم.

15 هزار و 700 کلاس نیازمند تخریب و بازسازی

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تهران ادامه داد: اگرچه در طول سالهای گذشته با کمک دولت و خیرین توانسته ایم بخشی از مشکلات و مسائل مربوط به فضاهای آموزشی را حل کنیم اما در استان تهران به دلیل رشد فزاینده جمعیت، مهاجرت و فرسوده شدن مدارس باز هم این مشکلات وجود دارد و فضای فیزیکی مدارس در وضعیت مناسبی نیستند.

عباسی با اعلام اینکه از مجموع 54 هزار کلاس درس در تهران، 15 هزار و 700 اتاق نیازمند تخریب و بازسازی است، گفت: از این تعداد 10 هزار مدرسه در شهر تهران و باقی آنها در شهرستانهای تهران قرار دارند و همچنین 22 هزار کلاس دیگر نیز نیازمند مطالعات مقاوم سازی هستند.

وی از تخریب و بازسازی 108 پروژه با یک هزار و 616 کلاس و 99 نمازخانه خبر داد و گفت: این پروژه‌ها هم اکنون از محل اعتبارات استانی در حال اجرا است که بالغ بر 150 میلیارد تومان هزینه می‌برد.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران افزود: همچنین 115 پروژه با یک هزار و 173 کلاس درس از محل اعتبارات مردمی و همچنین بصورت مشارکتی تخریب و نوسازی می‌شوند. عباسی تاکید کرد: اعتبارات دولتی برای تخریب و بازسازی کافی نیست.

مقاوم سازی 91 مدرسه و مطالعه 100 پروژه

عباسی در ادامه این نشست خبری به مقاوم سازی 91 مدرسه طی سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین مطالعه مقاوم سازی 100 مدرسه نیز آغاز شده و برای مطالعه 150 پروژه دیگر نیز برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: اگرچه دولت و مجلس برای مقاوم سازی مدارس 4 میلیارد دلار بودجه در اختیار آموزش و پرورش قرار دادند ولی تنها 10 درصد آن که حدود 400 میلیارد تومان می‌شود به تهران تعلق گرفت در حالی که مقاوم سازی مدارس تهران به یک هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران درباره اعتبارات اختصاص یافته نیز گفت: اعتبارات سازمان نوسازی مدارس تهران در سال جاری 40 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

کد خبر 81467

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز