همشهری آنلاین: رئیس کارگروه تدوین طرح اصلاح الگوی حضور دانش آموزان ابتدایی در مدارس گفت: طرح تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه تقریباً منتفی است و اجرا نمی‌شود.

ذوعلم افزود: هدف ما از اصلاح الگوی ساعات درسی دانش آموزان ارتقای کیفیت درسی است و به نظرمان در این راه باید از مشارکت خانواده ها و نهادهای فرهنگی نیز درست استفاده کنیم.

حجت السلام و المسلمین علی ذوعلم در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر افزود: طرح تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه نیز یکی از مصادیق اصلاح الگوی ساعات درسی دانش آموزان بود که تقریبا به یک جمع بندی برای نفی آن در این کارگروه رسیدیم.

مدیر کل برنامه‌ریزی‌ و تالیف کتب درسی تصریح کرد: محور فعالیتهای ما از ابتدا این بود که یادگیری دانش آموزان ابتدایی را محدود به کلاس درس نکنیم و مکانهای مختلفی همچون کتابخانه، موزه، سالن ورزشی و... برای ارائه مفاهیم به دانش آموزان استفاده کنیم.

وظیفه کارگروه تدوین طرح اصلاح الگوی حضور دانش آموزان ابتدایی در مدارس که متشکل از نماینده ای از معاونتهای آموزش و نوآوری، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی، پژوهشگاه تعلیم و تربیت و دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش است، ارتقای کیفیت آموزشی و اثر بخشی به برنامه های تربیتی و درسی دانش آموزان ابتدایی با استفاده از اماکن و محیطهای مختلف است.

رئیس کارگروه تدوین طرح اصلاح الگوی حضور دانش آموزان ابتدایی در مدارس با بیان اینکه در این دیدگاه به تنوع اقلیمی و شرایط جغرافیایی و امکانات شهری و روستایی کشور نیز توجه شده است، اظهار کرد: در واقع رویکرد ما در این موضوع انعطاف پذیری و تنفیذ بخشی از اختیارات به مناطق است تا بتوانند راحت‌تر تصمیم گیری کنند و خود به نحوی ساعات درسی دانش آموزان را اصلاح کنند.

طرح تعطیلی مدارس ابتدایی چندی پیش از سوی معاون آموزش و نوآوری مطرح شده بود که وزیر آموزش و پرورش نیز آن را تایید  و حتی استدلال‌هایی را نیز برای منطقی بودن این طرح عنوان کرده بود.

کد خبر 85572

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز