جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش با انتقاد چندباره از قانون حذف کنکور ضمن بیان اینکه هدف از اجرای این قانون توسعه تست‌زنی در مدارس است، گفت:

 با این قانون می‌خواهند آموزش و پرورش را به مدرسه کنکور تبدیل کنند.

علیرضا علی احمدی با بیان اینکه عزم ملی برای تحول در آموزش کشور وجود ندارد و با انتقاد نسبت به به‌روز نبودن آموزش در دانشگاه‌ها، افزود: قانون حذف کنکور ما را دچار چالش می‌کند و برگزاری کنکور تنها برای 13 رشته مطلوب دانشگاه‌های پرآوازه کشور کافی است.

وی در همایش هم‌اندیشی سرآمدی آموزش، فرصت‌ها، چالش‌ها و تحولات با بیان اینکه عزم ملی برای تحول در نظام آموزشی کشور وجود ندارد، ادامه داد: هر زمان که ما می‌خواستیم در این زمینه کاری انجام دهیم، در مجلس ساز دیگری زدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش در طول زمان با چالش‌های فراوانی مواجه شده است، تاکید کرد: اگر ما به چالش‌های فراروی آموزش توجه نداشته باشیم، آموزش عالی ما سرآمد نخواهد شد.

علی احمدی با بیان اینکه نیازهای جامعه در حال تغییر و دگرگونی است، گفت: دانشجو و دانش‌آموزان ما باید با فرایند آموزش تغییر پیدا کنند و خود را با این تغییرات تطبیق دهند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحث تحول در آموزش از زمان انقلاب جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: این تحولات در آن زمان صوری و ظاهری بود که عمده‌ترین این تحول در ایجاد دوره پیش‌دانشگاهی بعد از انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه‌ها به روز نیست تا پاسخگوی نیازهای حال و آینده کشور باشد، افزود: برای اینکه بتوانیم نظام جدید آموزش را براساس نیازهای بومی پایه‌گذاری کنیم، بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری و مطابق با فلسفه آموزش و پرورش، برنامه فلسفه تربیت و فلسفه آموزش عمومی و رسمی را تدوین کرده‌ایم.

علی‌احمدی با بیان اینکه اگر بخواهیم اقتصاد دانش‌محور داشته باشیم، باید نوآوری، پژوهش و فناوری را در دانشگاه‌ها پیاده کنیم، عنوان کرد: کارآفرینی با یک درس 3واحدی اتفاق نمی‌افتد.

ما باید بپذیریم که در مدرسه و دانشگاه کار خود را به خوبی انجام ندادیم و باید نیازهای حال و آتی کار را مدنظر قرار دهیم.  وی درخصوص بر عهده گرفتن تمامی مسائل کودکان استثنایی توسط وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: چه کسی گفته است که تمامی امکانات رفاهی، ‌آموزش، تربیت، ساخت مدرسه و آینده کودکان استثنایی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است؟

مسائلی همچون ساخت مدرسه به آموزش و پرورش ربطی ندارد. اقتصاد آموزش و پرورش نباید توسط وزیر آموزش و پرورش جواب داده شود.

علی احمدی در خاتمه با بیان اینکه تمامی مطالبات معلمان از سال 70 داده شد، گفت: در این دولت پرداختی به معلمان متوسط دو برابر و بودجه عمرانی سه برابر شده است.

کد خبر 81416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز