همشهری آنلاین: وزارت آموزش و پرورش انتقال معلمان به کلان شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و تبریز در کلیه رشته‌ها را ممنوع اعلام کرد

به گزارش ایلنا، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل نقل و انتقالات فرهنگیان در سال تحصیلی 89-1388 را به تمامی استان‌ها، مناطق و واحدهای آموزشی در سراسر کشور ابلاغ کرد.

در این بخش نامه که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش به تمامی استان‌ها‌،‌مناطق و واحدهای آموزشی سراسر کشور ابلاغ شده، ‌آمده است که: مقتضی است روسای محترم سازمان آموزش و پرورش استان‌ها ضمن رعایت دقیق کلیه وارد و نظارت بر حسن اجرای آن نسبت به اطلاع‌رسانی مناسب به فرهنگیان اقدام نمایند. ضروری است به منظور استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود، در زمینه تکمیل جداول نیاز و عدم نیاز، دقت کافی به عمل آورده تا در وضعیت تراز نیروی انسانی آن سازمان خللی ایجاد نگردد.

بر اساس این گزارش، رفع کمبود و توازن نیروی انسانی مناطق آموزشی، ایجاد زمینه مساعد برای استفاده از نیروی انسانی، تشریع و تسهیل امور مرتبط با انتقال کارکنان،‌کمک به تامین رفاه و آسایش فرهنگیان، کمک به انتقال زوج فرهنگی و زوجه فرهنگی همسر شاغل نظامی یا انتظامی از جمله اهداف این دستورالعمل است.

 نقل و انتقال کارکنان قراردادی و حق التدریس ممنوع شد

بر اساس این بخشنامه، ضوابط و مقررات عمومی متقاضیان انتقال در ابتدا سابقه اشتغال و دارا بودن حکم استخدام رسمی یا پیمانی با حداقل پنج ال سابقه اشتغال تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31/9/88 است.

بر اساس این بخشنامه انتقال به کلان‌شهرهای تهران اصفهان، ‌شیراز، مشهد و تبریز در کلیه رشته‌ها ممنوع است و انتقال نیروهای حق‌التدریس، کارکنان قراردادی و افراد دارای طرح و تعهد خاص منطقه‌ای نیز بر اساس این شیوه‌نامه امکان‌پذیر نیست.

در ادامه عدم مراجعه افراد منتقلی به محل‌های تعیین نشده پس از اعلام نتیجه، غیبت تلقی شده و ضمن ممانعت از پرداخت حقوق و مزایا با آنان برابر مقررات رفتار خواهد شد. لذا لازم است مبادی خدمتی از بکارگیری آنان خودداری نمایند.

این گزارش می‌افزاید: متقاضیانی که در سال‌های تحصیلی 86-85 یا 87-86 و یا 87-88 از کلان شهر‌ها خارج شده‌اند نمی‌توانند نسبت به تکمیل فرم‌های انتقال به سایر شهرها ( به جز کلان‌شهرها)‌اقدام نمایند.

اعلام جزئیات موارد استثناء نقل و انتقالات فرهنگیان

موارد استثنا این بخشنامه همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال‌ها با ارائه تائیدیه از مراجع ذی صلاح، آزادگان و همسران آنان با ارائه مدارک و مستندات تائید شده از سوی بنیاد شهید، جانبازان 25 درصد به بالا، پدر و مادر و فرزند شهید با ارائه مستندات،‌ شخص فرهنگی که بیماری صعب‌العلاج همسر یافرزندش مانع از انجام وظیفه قانونی وی می‌شود، همکار فرهنگی دارای فرزند معلول جنسی، حرکتی، ذهنی و زنان فرهنگی که دارای همسر نظامی یا انتظامی بوده و مجبور به تبعیت از انتقال اجباری همسر بوده است.

 انتقال زوجه فرهنگی

بر اساس این گزارش زوجه فرهنگی متقاضی به محل خدمت زوج فرهنگی می‌بایست نسبت به تکمیل فرم تقاضای انتقال رایانه‌ای خود به صورت عادی اقدام نمایند در صورت عدم موافقت با انتقال آنان به صورت زیر حداکثر تا تاریخ 5/5/88 عمل خواهد شد.

در صورتی که نتیجه نقل و انتقال عادی زوجین فرهنگی منجر به موافقت با انتقال زوج و زوجه نشود، موضوع انتقال کان لم یکن تلقی خواهدشد.

در مقابل خانم‌های زوجه فرهنگی که همسرشان در تهران اشتغال دائمی دارند در صورت ارائه درخواست به شهرستان‌های استان تهران به صورت موقت منتقل می‌گردند.

خانم‌های زوجه فرهنگی که متقاضی انتقال از یک استان به استان محل خدمت همسرشان می‌باشند در صورت موافقت سازمان آموزش و پرورش استان مقصد به شرط نیاز به نیرو در دوره تحصیلی به حسب جنس و تخصص داشته باشند ، انتقال موقت می‌یابند.

این بخشنامه در پایان تاکید می کند درخواست آقایان زوج فرهنگی در نقل و انتقالات به صورت عادی قابل بررسی خواهد بود.

کد خبر 82557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز