گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری در گردهمایی روسای امور اداری و ارزشیابی آموزش و پرورش به جای توضیح در باره اجرای قانون خدمات کشوری به بحث مدیریت واردات میوه و صادرات کشمش و انگور پرداخت.

ابراهیم عزیزی درگردهمایی مسئولان آموزش و پرورش کشور که با هزینه دولت در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد به نحوه مدیریت خشکسالی و واردات مرکبات همچون پرتقال و سیب اشاره کرد و گفت: نحوه مدیریت صادرات کشمش، انگور و سیب‌زمینی در دولت نهم موفق بوده است.

نکته جالب اینکه وزیر آموزش و پرورش که برگزار‌کننده این گردهمایی با هزینه دولتی است در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تبلیغ عملکرد دولت در همایش آموزشی ربطی به بیت‌المال ندارد!
این در حالی است که پیش از این، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به مجاز بودن یا نبودن تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در محیط مدارس و با استفاده از امکانات آن در جمع خبرنگاران گفته‌بود: براساس قانون کشوری انتخابات، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات، غیرمجاز و ممنوع است.

به گزارش مهر، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری در ادامه این مراسم که برای تشریح عملکرد قانون مدیریت خدمات کشوری برگزار شد، به مقاومت مردم فلسطین، جایگاه ایران در جهان، انرژی هسته‌ای، تولید دارو و همچنین عمران و آبادانی در کشور اشاره کرد و گفت: ماهواره امید یکی از خدمات این دولت در طول تاریخ است.

عزیزی همچنین به ارائه آمار درباره تورم، خصوصی‌سازی‌، تعاونی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، مسکن، ظرفیت تولید برق در دولت نهم و مقایسه آن با 2دولت قبل پرداخت و بیان کرد: آسفالت مسیرهای بیابانی، افزایش راه‌های ریلی و بنادر از دیگر خدمات دولت نهم بوده‌است.

وی افزود: درباره ارزش پول ملی نیز که این روزها مورد انتقاد کاندیداهای ریاست‌جمهوری قرار گرفته‌است نیز باید بگویم که ارزش پول ملی امروز به2.3رسیده‌است. این در حالی است که ارزش پول ملی در سال 60 تا 67 به 29 صدم، در سال‌های 68 تا75به 25صدم و در سال 76 تا 83به 9 دهم رسیده بود.

به گفته وی، در دولت نهم بالاترین و دقیق‌ترین حمایت از ارزش پول ملی صورت گرفته‌است که قابل مقایسه با دولت قبل نیست.

عزیزی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی در دولت نهم 92درصد افزایش یافته‌است ادامه کرد: در برنامه سوم هیچ ممنوعیتی برای واردات وجود ندارد.

براساس دعوتنامه روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محور این گردهمایی 2روزه، حسن اجرای آیین‌نامه فصل دهم (حقوق و مزایا)ی قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام شده‌بود.
معاون رئیس‌جمهوری که بیش از 45 دقیقه مشغول به ارائه گزارش عملکرد دولت نهم و توصیف و تشریح مدیر اسلامی موفق بود، با همهمه حضار مجبور به اتمام سخنان خود شد.

این درحالی است که معاون وزیر آموزش و پرورش قبل از سخنان عزیزی عنوان کرده بود که وی برای تشریح قانون مدیریت خدمات کشوری سخنرانی خواهدکرد، ولی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهوری حتی 2دقیقه هم در این باره سخن نگفت. ضمن اینکه در گزارش عملکرد دولت هیچ‌گونه سخنی درخصوص اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش مطرح نشد.

تبلیغ عملکرد دولت ربطی به بیت‌المال ندارد

وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل تبلیغ دولت در همایش آموزش و پرورش و مغایرت آن با تاکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر هزینه نکردن از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی گفت: تبلیغ عملکرد دولت نهم در همایش آموزشی ربطی به خرج از بیت‌المال ندارد.

علیرضا علی‌احمدی در باره اینکه چرا با امکانات دولتی و پول بیت‌المال در این همایش تبلیغ شده تاکید کرد: گزارش عملکرد فعالیت‌های انجام شده وظیفه همه است و همه باید اطلاع رسانی کنند. حضرت امام هم می‌گفتند هرکاری که انجام می‌دهید به مردم توضیح دهید.

وی در واکنش به این سؤال که چرا باید موضوع واردات و صادرات پرتغال، سیب و کشمش و انگور آن هم به‌مدت 45 دقیقه در این جلسه آموزشی مطرح شود، در حالی‌که سخنی از اقدامات و چالش‌های آموزش و پرورش به میان نمی‌آید، گفت: این مورد را از معاون انسانی رئیس‌جمهوری بپرسید که این موضوعات را مطرح کردند.

علی احمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر که پرسید رئیس‌جمهوری تاکید کرده که از اموال بیت‌المال درتبلیغات انتخاباتی استفاده نشود بیان کرد: سوء برداشت خود را تعمیم ندهید.

اشکالی دارد که دولت عملکرد خود را توضیح دهد؟! این ربطی به پول بیت‌المال ندارد.
البته وزیر آموزش و پرورش به صراحت اعلام کرده که استفاده از امکانات دولتی مدارس برای تبلیغات ممنوع است!

کد خبر 82572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز