یکی از بخش‌های جذاب گردشگری، پرنده‌نگری و از کارهای جذاب همه فصل‌ها، به‌ویژه پاییز است. افرادی که عاشق پرندگان هستند با پرنده‌نگری سراغ‌ گونه‌های مختلف می‌روند و آنها را مشاهده می‌کنند.

پرنده نگری

همشهری آنلاین - مریم باقرپور: اما برای تماشای پرندگان کجا می‌توانیم برویم؟

نام مقصد: بوستان جنگلی چیتگر

- نشانی: آزادراه تهران- کرج به طرف غرب، بعد از اتوبان آزادگان، خروجی پارک چیتگر

- امکانات رفاهی: دارد

‌- امکان عکاسی: دارد

‌- پارکینگ: دارد

گونه‌های مشاهده شده: کبوتر جنگلی، چنگر نوک ‌سرخ، گنجشک سینه‌ سیاه، گنجشک درختی، سنقر تالابی معمولی

معرفی: دریاچه خلیج‌فارس در غرب تهران، اگرچه مدت زیادی نیست که به‌صورت مصنوعی ایجاد شده؛ اما به‌دلیل وجود آب و شکلی تالاب مانند، پرندگان مختلفی را به اطراف خودش کشانده است. از این‌رو، این دریاچه و بوستان جنگلی نزدیک آن، مأمن پرندگان متعددی هستند.

* نام مقصد: تالاب صالحیه

- نشانی: شهرستان نظرآباد بین روستاهای صالحیه و شیخ حسین

- امکانات رفاهی: دارد

‌- امکان عکاسی: دارد

- پارکینگ: دارد

گونه‌های مشاهده شده: درنای خاکستری، غاز خاکستری، اردک سبز، تنجه (پرنده‌ای از تیره مرغابیان)، آنقوت (اردکی شبیه به غاز)، حواصیل (مرغ ماهیخوار)، اگرت (نوعی از حواصیل کوچک و سفیدرنگ)، فلامینگو، لک‌لک سیاه، پلیکان

معرفی: تعداد پرندگان این تالاب حدود ۱۲۰‌گونه اعلام شده و جذابیت دیدن شان به این است که بعضی از آنها مهاجرند و در واقع در فصل سرما، مهمان تالاب می‌شوند. در این مکان بعضی از تورلیدرها با خودشان یک تلسکوپ دارند که اگر پرنده‌ها را با این وسیله ببینید، حتماً پرنده‌ها و رفتارشان به چشمتان شگفت‌انگیزتر به‌نظر می‌آیند.

در این مناطق پایتخت به تماشای پرنده‌های زیبا بنشینید

نام مقصد: باغ گیاه شناسی

- نشانی: بزرگراه تهران_‌ کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی

- امکانات رفاهی: دارد

‌- امکان عکاسی: دارد

‌- پارکینگ: دارد

گونه‌های مشاهده شده: الیکایی، سهره جنگلی، سینه سرخ اروپایی، توکای باغی، توکای سیاه، کبوتر جنگلی، چرخریسک بزرگ، کلاغ سیاه، طوطی طوق صورتی

معرفی: در میان هیاهو و شلوغی‌ها و آلودگی‌های شهر تهران، باغ گیاه شناسی ملی ایران به مأوا و زیستگاهی امن برای انواع جانوران ازجمله پرندگان مختلف تبدیل شده است. ‌گونه‌های مختلفی از پرندگان با دوربین بازدیدکنندگان و طبیعت دوستان در این محدوده ثبت شده است.

کد خبر 812573
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha