چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت مکزیک اتهاماتی که فیدل کاسترو در مورد اطلاع‌رسانی آنفلوانزای خوکی به آنها نسبت داده بود را انکار کرد.

به گزارش بی بی سی، دولت مکزیک پس از آن که فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا ادعا کرد که آنها از وجود آنفلوانزای خوکی در کشورشان مطلع بوده‌اند اما برای لغو نشدن سفر باراک اوباما به این منطقه آن را اطلاع نداده‌اند، اعلام کرد که این اظهارات درست نیست و آن را انکار کردند.

یکی از وزرای مکزیک اعلام کرد که کشورش در مورد این بیماری کاملا درست عمل کرده و هر آنچه را از دستش بر می‌آمده به محض اطلاع از این بیماری انجام داده است.

اظهارات کاسترو زمانی صورت گرفت که این کشور اولین مورد ابتلا به ویروس آنفلوانزای خوکی را در یک دانشجوی محصل در هاوانا تائید کرد و سیاستمداران نیز بلافاصله پس از ایم مجادله اعلام کردند که این اظهار نظر عجیب روابط این دو کشور را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کوبا از آغاز زمان اطلاع رسانی در مورد این ویروس تمامی پروازها از مکزیک را به حالت تعلیق در آورده و "فیلیپ کالدرون" رئیس جمهوری این کشور نیز در پاسخ به این عمل مسئولان کوبا اعلام کرد که سفر او به این کشور ممکن است به تعلیق در آید.

آخرین آمارها حاکی از آن است که شمار موارد آنفلوانزای خوکی در جهان از مرز 5000 نفر گذشته و این بیماری به سه کشور دیگر انتشار یافته است.

کد خبر 81255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز