سه‌شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری مکزیک برخی از اعضای کابینه این کشور را تغییر داد.

به گزارش الجزیره، فلیپه کاللدرون اواردو مدینا مورا دادستان کل مکزیک را برکنار و وی را با فردی که چندان شناخته شده نیست و گفته می‌شود یکی از مقامات دهتر دادستانی کل بوده است جایگزین کرد.

گفته می‌شود مدینا مورا، طراح جنگ علیه کارتل‌های مواد مخدر در دولت کالدرون بوده است.

رئیس جمهوری مکزیک طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اشاره به اقدامات مورا در مبارزه علیه جرایم سازمان یافته، او را به دلیل حرفه‌ایی گری و تعهد و وفاداریش به مکزیک ستود.

کالدرون در ادامه گفت که   ارتورو چاوز که پیشتر به وکالت و کار در دفتر دادستانی کل اشتغال داشته است، جایگزین مدینا مورا به عنوان اصلی ترین مرد در راه مبارزه با کارتل‌های مواد مخدر خواهد شد.

رئیس جمهوری مکزیک در ادامه تاکید کرد که چاوز، تجربه زیادی در زمینه کارهای حقوقی و بویژه در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته دارد.

کالدرون همچنین خسوس ریس ارولس، رئیس شکت دولتی انرژی پمکس و البرتو کاردناس وزیر کشاورزی مکزیک را برکنارکرد.

کالدرون که در اوخار سال 2012 دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان می‌رسد، توضیحی درباره کناره گیری این افراد از مقام خود ارائه نداد.مدینا مورا، دادستان کل سابق مکزیک طراح مبارزه دولتی علیه کارتل‌های مواد مخدر مکزیک بود. او از ابتدای روی کار آمدن دولت فلیپه کالدرون در سال 2006 این طرح را مطرح کرد که به نظر می‌رسد با گذر سه سال از اجرای این طرح دولت موفق به شکست کارتل‌های قدرتمند تر نشده است.

بر اساس این گزارش، کالدرون با انجام تغییرات اخیر در کابینه مکزیک به نظر می‌رسد که به عدم کارایی سیاست دولت خود در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به طور تلویحی اذعان کرده باشد.

کد خبر 89912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز