شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت شنبه 16 مه (26 اردیبهشت) اعلام کرد شمار موارد ثابت‌شده آنفلوآنزای خوکی در جهان بز 8000 نفر گذشته است.

در همین حال اولین موارد عفونت در هند و ترکیه گزارش شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ژاپن نیز اولین سه مورد عفونت با ویروس آنفلوانزای خوکی را در میان گروهی از نوجوانان دانش‌آموز که  ویروس را در ضمن سفری در خارج کسب کرده بودند، تایید کرد،‌ و مقامات این کشور این نگرانی را ابراز کردند که ممکن است بیماری در کشور گسترش یابد.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت شمار افرادی که بوسیله ویروس آنفلوآنزای آ (H1N1) کشته‌شده‌اند، از 65 نفر در روز جمعه به 72 نفر در روز شنبه افزایش یافت که شش نفر در مکزیک و یک نفر در آمریکا می‌شود.

 در طول یک هفته گذشته، شمار افراد آلوده به این ویروس به شدت افزایش یافت و از 1000 مورد در روز دوشنبه گذشته به 8541 نفر در روز شنبه رسید.

 آمریکا، به دنبال مکزیک که همه‌گیری بیماری سه هفته قبل در آن شروع شد،‌ به بالاترین شمار موارد بیماری رسیده است. دو کشور جدید اکوادور و پرو نیز به فهرست رسمی سازمان جهانی بهداشت از کشورهای آلوده اضافه شده‌اند.

 هند اولین مورد آنفلوآنزای خوکی را در یک مرد 23 ساله  که از نیویورک به حیدرآباد سفر کرده بود،‌ گزارش کرد. وزارت بهداشت هند اعلام کرد این مرد که چهارشنبه هنگام بازگشت به هند،‌ به علت تب‌دار بودن قرنطینه شده بود. این مرد که تحت درمان قرار قرار گرفته است، اکنون "بدون تب" است.

 وزارت بهداشت هند گفت که این بیمار در دوبی هواپیمایش را عوض کرده بود، و بل همه مسافرانی به همراه او در یک هواپیما به هند سفر کرده بودند، تماس گرفته شده است.

وزیر بهداشت ترکیه،‌ رسپ آکداگ، اعلام کرد که اولین مورد آنفلوآنزای خوکی در این کشور در یک مرد آمریکایی که به فرودگاه استانبول وارد شده بود، کشف شده است، و گزارش‌های خبری بعدی نشان می‌داد که همسر او هم به این ویروس آلوده شده است.

آکداگ کفت که آزمایش‌های خونی وجود  ویروس آ (HIN1) در آزمایش‌های خونی این فرد ثابت کرده است. این مرد به علت داشتن تب بالا در بوسیله دوربین‌های حرارت‌یاب در فرودگاه مورد شناسایی قرار گرفته بود.

این مرد متولد عراق دارای ملیت آمریکایی روز پنج‌شنبه با پروازی از آمریکا - پس از توقفی در آمستردام- وارد ترکیه شده بود، و می‌خواست به عراق برود.

 وزیر بهداشت گفت:‌ "او در استانبول در بیمارستان بستری شد و با همراه شش عضو خانواده‌اش در قرنطینه قرار گرفت. وضع عمومی او رضایت‌بخش است."

ژاپن نیز روز ‌شنبه اولین سه مورد عفونت محلی در این کشور را تایید کرد و به گفته مقاماتت دست کم 14 مورد مشکوک را در دو شهر کوبه و اوزاکا مورد آزمایش قرار داده است.

ژاپن اولین موارد ابتلا به ویروس آ (HIN1) را در یک معلم مدرسه و سه دانش‌آموز که  از کانادا از راه دیترویت به توکیو وارد شده بودند،‌گزارش کرده بود- این افراد به همراه سایر مسافران به سرعت قرنطینه شدند.

 48 مسافر دیگر که در هواپیما در نزدیکی این افراد نشسته بودند، برای یک هفته در هتلی ایزوله شدند.

 اما علیرغم همه این اقدامات  وزیر بهداشت ژاپن، یوئیچی ماسوزوئه، روز شنبه اعلام کرد که این ویروس به درون ژاپن راه یافته و در یک دانش‌آموز 17 ساله گزارش شده است.

سوئد نیز سومین مورد بیماری در این کشور را اعلام کرد،‌ که مانند دو مورد قبلی در شخصی که از آمریکا بازگشته بود،‌ کشف شد.

کد خبر 81497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز