این روزها باورش سخت است که بشود با ۳ میلیون ریال کسب‌وکار راه انداخت چه برسد به اینکه کارخانه ساخت، اما سال ۱۳۳۵ اهالی محله علم و صنعت منطقه ۴ شاهد ساخت کارخانه‌ای با همین مبلغ بودند که بعدها عنوان یکی از معتبرترین کارخانه‌های لوازم‌ خانگی را به‌خود اختصاص داد.

کارآفرین

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: در این سال مرحوم علی‌قلی حکیم‌نژاد به همراه اکبر حق‌شناس شرکت لعاب ایران را در خیابان هنگام در شرق تهران راه‌اندازی کردند. این کارخانه باعث رونق محله و کارآفرینی برای برخی جوانان آن روزهای شرق تهران شد. تولید لوازم ‌خانگی از جمله قوری، کتری و ظروف لعابی در دستور کار این کارخانه بود.

قصه های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

گودرز حکیم‌نژاد، مدیرعامل موفق و کارآفرین این کارخانه، از همان روزهای اول در کنار پدر مشغول به‌کار شد. ۱۱ سال بیشتر نداشت که وارد دنیای کسب‌وکار شده بود. شوق‌وذوق او در کنار بلندپروازی‌های خلاقانه باعث شد تا محصولات این کارخانه بین مردم معروف شود. این کارخانه با نام شرکت انیورسال شروع به کار کرد و سال ۱۳۶۲ به شرکت آبسال تغییر نام داد و تولید بخاری و اجاق‌گاز را هم به خط تولیدش اضافه کرد، هر چند تولید کولر آبی و ماشین لباسشویی، این نشان ایرانی را بیشتر سر زبان‌ها انداخت.

ماجرای کارخانه ۳۰۰ هزار تومانی محله علم و صنعت

حکیم‌نژاد تأکید داشت که اگر از فناوری غرب بهره گرفته می‌شود، باید با خلاقیت جوانان کشور و تلاش بیشتر، محصولات باکیفیت‌تر در داخل کشور تولید شود و بازار کار سالم و رقابتی و پویا شکل بگیرد.

با رشد و توسعه پایتخت، محله علم و صنعت در شرق تهران هم روزبه‌روز شلوغ‌تر شد. اینجا بود که توسعه این کارخانه هم در دستور کار مدیران قرار گرفت، اما در بافت پرتراکم این محدوده دیگر امکان توسعه وجود نداشت. گودرز حکیم‌نژاد با ساخت دومین کارخانه در ساوه، خط تولید محصولات این برند را افزایش داد. این روزها هنوز هم کارخانه مرکزی در خیابان هنگام منطقه ۴ پابرجاست و این امکان برای دانشجویان و جوانان فراهم است که بتوانند از خط تولید کارخانه بازدید کنند و برای کارآفرینی‌های آینده خود ایده بگیرند.

هم‌جواری دانشگاه با کارخانه باعث ایجاد تعامل بین آنها شده است تا دانشجویان هم بتوانند از نزدیک با چرخه صنعت آشنا شوند. از این نکته که بگذریم، نیت خیر و نیک‌اندیشی یکی از خصوصیات بارزی است که گودرز حکیم‌نژاد را با آن معرفی می‌کنند. این کارآفرین برتر پایتخت توانسته بیش از هزار نفر را مشغول به‌کار کند. او همیشه در کمک به نیازمندان به‌خصوص شهروندانی که براثر بلایای طبیعی زندگی‌شان را از دست‌ داده‌اند پیشقدم بوده است. ارسال رایگان بسیاری از محصولات کارخانه به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان تنها بخش کوچکی از نوع‌دوستی او و همکارانش است.

کد خبر 812284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha