همشهری آنلاین: دولت پاکستان از شهروندان کشورش خواست تا هر چه سریعتر دره سوات را ترک کنند.

به گزارش بی بی سی، دولت پاکستان با برداشتن طرح حکومت نظامی در دره سوات از مردم خواست تا هر چه سریعتر برای جلوگیری از تلفات ناشی از درگیری میان نظامیان با طالبان منطقه را ترک کنند.

حکومت نظامی سبب شده بود تا صدها هزار پاکستانی ساکن در دره سوات در این محل بمانند و با لغو این دستور اکنون امکانی فراهم شده تا آنها خود را به نقاط امن‌تر برسانند.

ارتش پاکستان قرار است در چندین مرحله با شبه‌نظامیان طالبان در دره سوات وارد جنگی تمام‌عیار شود که هدف آن به گفته رئیس جمهوری این کشور "جنگ برای نجات کشور" است.

سربازان ارتش ادعا می‌کنند که در روزهای گذشته ده‌ها تن از اعضای طالبان را از بین برده‌اند و با ادامه یافتن عملیات‌ها این تعداد بیشتر خواهد شد.

به گفته مقامات پاکستانی حکومت نظامی دره سوات برای مدت 7 ساعت برداشته خواهد شد و شهروندان باید به خواست دولت از منطقه به سرعت خارج شوند.

آمارها حاکی از آن است که حدود 15 هزار سرباز به این منطقه و اطراف آن اعزام شده‌اند تا با جمعیت 4 تا 5 هزار نفری شبه‌نظامیان مقابله کنند.

سازمان ملل نیز در گزارشی اعلام کرد که تاکنون دست کم 200 هزار نفر دره سوات را ترک کرده‌اند که با برداشته شدن حکومت نظامی حدود 300 هزار نفر دیگر نیز احتمالا از منطقه خواهند گریخت و به کمپ‌های پناهندگی در پیشاور خواهند رفت. [فرار هزاران نفر از ساکنان دره سوات]

کد خبر 80979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز