شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سارکوزی در دیدار با زرداری افزایش عملیات‌های نظامی نیروهای پاکستانی را علیه شبه‌نظامیان گروه طالبان خواستار شد

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در کاخ الیزه پاریس میزبان آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان بود.

دفتر کاخ ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سارکوزی در این دیدار بر ضرورت ادامه‌ مبارزه با شبه نظامیان تندروی طالبان و دیگر سازمان‌های تروریستی که امنیت پاکستان و همسایگانش را تهدید می‌کند، تاکید کرد.

وی هم‌چنین تحکیم همکاری‌ها بین اسلام‌آباد و کشورهای همسایه‌ پاکستان را ضروری دانسته و آمادگی فرانسه را برای افزایش همکاری‌ها با پاکستان در امر مبارزه با تروریسم اعلام کرد.

این اولین سفر رسمی زرداری به فرانسه به عنوان رئیس‌جمهور پاکستان محسوب می‌شود که در راستای سفرهای دوره‌یی بین‌المللی‌اش صورت گرفته است.

به نوشته‌ روزنامه‌ فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، زرداری در گفت‌وگوهایش با سارکوزی در کاخ الیزه اشاره‌ای به موضوع برنامه‌ هسته‌‌ای پاکستان و نگرانی پاریس در این خصوص نکرد.

این موضوع و نگرانی از خطر دستیابی تروریست‌ها به سلاح‌های هسته‌‌ای پاکستان به نگران کننده‌ترین دغدغه‌ مسئولان فرانسه تبدیل شده و به گفته‌ یک مقام مسوول فرانسوی پاریس این موضوع را با مسئولان پاکستانی در میان گذاشته است، اما آنها وجود هرگونه مشکل در این خصوص را رد کردند.

از سوی دیگر با توجه به اهمیت افغانستان برای فرانسه و این که منابع فرانسوی معتقدند کلید حل و فصل بحران افغانستان در پاکستان است، پاریس همواره از دولت اسلام‌آباد می‌خواهد همکاری‌هایش را برای ممانعت از ورود نیروهای طالبان به خاک افغانستان افزایش دهد.

این در حالی است که زرداری تاکید کرده خطری از سوی طالبان اسلام‌آباد را تهدید نمی‌کند.

وی هم‌چنین از دستیابی به توافق در خصوص تحکیم همکاری‌ها با پاکستان و کشورهای منطقه خبر داده و از درک و فهم سارکوزی نسبت به نیازها و درخواست‌های پاکستان ابراز خرسندی کرد.

هم‌چنین گفته می‌شود سفر زرداری به الیزه توانست وعده حدود 12 میلیون یورو شامل کمک‌های بشردوستانه‌ی فوری فرانسه را به این منظور برای آوارگان فراری از سوات از رهبران فرانسه بگیرد.

کد خبر 81472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز