همشهری آنلاین: ارتش پاکستان خود را برای حمله‌ای سنگین جهت بیرون راندن طالبان از شهر اصلی دره سوات آماده کرده است

به گزارش ایسنا، خبرنگار آسوشیتدپرس در گزارش خود اعلام کرد: اکثر خیابان‌های شهر مینگورا شهر اصلی دره سوات خالی از سکنه بود و دولت پاکستان به مظنور تسهیل خروج هزاران تن از غیر نظامیان از "مینگورا" تا پیش از آغاز درگیری‌ها قوانین منع آ‌مد و شد در این شهر را کاهش داده است.  در همین حال نیروهای طالبان ریش‌های خود را تراشیده‌اند تا هنگام فرار به همراه غیر نظامیان شناخته نشوند.

خبرنگار آسوشیتدپرس هم‌چنین گزارش داد: شبه نظامیان برای جلوگیری از حملات ارتش برخی مناطق را مین‌گذاری کرده‌اند.

ارتش پاکستان از ماه گذشته میلادی و به دنبال فشارهای آمریکا و غرب برای مقابله با شبه‌نظامی‌گری حملات خود علیه طالبان را در دره سوات و مناطق اطراف آغاز کرده است.

یک مقام اطلاعاتی پاکستان اظهار داشت: در اوایل صبح امروز و بر اثر حملات موشکی آ‌مریکا به مناطقی در وزیرستان شمالی 12 تن کشته شدند. وزیرستان شمالی نیز از پناهگاه‌های طالبان و القاعده در مرز افغانستان - پاکستان است.

مقام‌های پاکستانی خاطرنشان ساخته‌اند این حملات هوایی به یک مدرسه مذهبی تحت کنترل القاعده صورت گرفته و دو تن از شبه نظامیان کشته شده هویت خارجی داشته‌اند.

مقام‌های پاکستانی هم‌چنین افزودند: چندین موشک به مدرسه مذکور و خودروی نزدیک این مدرسه در منطقه میرعلی واقع در وزیرستان شمالی اصابت کرد که دست کم 12 تن و دهها مجروح بر جای ماند که دو تن از کشته شدگان هویت خارجی داشته‌اند.

مقام‌های پاکستانی که خواستند نامشان فاش نشود، تصریح کردند: هویت تمامی افراد کشته شده هنوز مشخص نشده است.

کد خبر 81468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز