شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

مهدی محمدی: نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس گفت: امروز به اصل وزین 50 قانون اساسی که درباره‌ تقدم حفظ محیط‌زیست بر هر اقدام اقتصادی است، بی‌توجهی می‌شود.

 عسگر جلالیان با استناد به اصل 50 قانون اساسی گفت: کوه‌های جزیره ‌خارک برای ساخت و سازهای مدنظر، تخریب و سنگ‌های کوهستان به داخل سواحل مرجانی ارزشمند و بی‌نظیر جزیره‌ خارک ریخته شده است.

 وی ادامه داد: در لار نیز شاهدیم که برای ارتباط پارک ملی برخی شهرستان‌ها به یکدیگر جاده کشی شده است. در هورالعظیم نیز 7500 هکتار از اراضی تالاب هورالعظیم به شرکت ملی نفت واگذار شده است.

وی با بیان اینکه دریاچه پریشان نیز مورد تعرض قرار گرفته است، گفت: در پارک ملی کویر نیز پادگان و میدان مانور احداث شده است. وی همچنین خبر داد: اخیرا نیز در ساحل بوشهر کشندقرمز ساحل خلیج‌فارس و محیط‌‌زیست این منطقه را مورد تهدید قرار داده که متاسفانه هیچ اقدامی برای مقابله با آن انجام نشده است.

این عضو کمیسیون انرژی متذکر شد: از همه اینها دردناک‌تر این است که پارک ملی نایبند واقع در شهرستان کنگان اخیرا به وزارت نفت برای حفاری واگذار شده، پارکی که دارای گونه‌های نایاب و کمیاب جانوری و گیاهی است. وی هشدار داد: با استناد به قانون اساسی و هم کنوانسیون‌های بین‌المللی مثل کنوانسیون رامسر که کشور به آن متعهد است، لازم است که قوانین فوق مورد توجه جدی قرار گیرد.

 جلالیان یاد آور شد: در پارک ملی نایبند واقع در کنگان حدود 10 سال است که هر‌چه تلاش می‌کنیم مجوز احداث یک جاده 10 کیلومتری برای دسترسی هفت هزار نفر به مرکز را آسانتر و سریعتر کنیم سازمان حفاظت محیط‌زیست اجازه نمی‌دهد ولی این اتفاقات در سطح کلان در حال رخ دادن است.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر ضرورت توسعه منطقه و کشور، گفت: این در حالی است که نباید نسبت به بحث محیط‌زیست بی‌تفاوت بود. بلکه این موضوع همواره باید جزو الویت‌های کاری مسئولان قرار گیرد.

همشهری استانها

کد خبر 80892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز