یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: اداره کل محیط‌زیست فارس بار دیگر از شهادت یک محیط‌بان در این استان خبر داد

یک کارشناس محیط‌زیست در این زمینه به همشهری گفت: اردشیر امینی محیط‌بان 37 ساله روز پنجشنبه در منطقه شکار ممنوع کوه دراء هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

منطقه شکار ممنوع کوه دراء در منطقه ماهور میلاتی در نزدیکی شهرستان کازرون است.
به گفته این مقام مسئول، 4نفر از مأموران اجرایی گارد حفاظت محیط‌زیست استان فارس واحد شیراز به‌منظور گشت و کنترل مناطق با حکم مأموریت اداری و در مسیر جاده‌های کازرون و مناطق حفاظت‌شده و شکار ممنوع در مسیر حوزه نورآباد ممسنی قرار داشتند.

در ساعت 21 پنجشنبه و در حالی که این افراد در قلب منطقه شکار ممنوع کوه دراء با اتومبیل در حال گشت زنی بودند به‌صورت کاملا غافلگیرانه توسط 2 نفر از اشرار با اهداف نامعلوم آماج گلوله‌های کلاش قرار گرفتند و یک محیط‌بان شهید شد.

دکتر دلاور نجفی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این خصوص با اشاره به اینکه ضارب یکی از اشرار منطقه است که طی چند ماه گذشته اقدام به شرارت و ایجاد ناامنی در منطقه کرده است، به ایسنا گفت: محیط بانان در حال گشت‌زنی بودند که به این فرد مشکوک شده و ایست می‌دهند.

وی افزود: شرور مذکور بدون توجه به این امر اقدام به شلیک به طرف محیط بانان می‌کند که متأسفانه یکی از محیط‌بانان سختکوش فارس در این حادثه شهید می‌شود. معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: عامل این حادثه شناسایی شده و تلاش دستگاه‌های نظامی و امنیتی استان برای دستگیری او آغاز شده است.

گفتنی است این بیست و دومین شهید محیط‌بان عرصه حفاظت از محیط‌زیست استان فارس است که در طول 20‌سال گذشته به شهادت رسیده است.

اردشیر امینی ،کارمند رسمی حفاظت محیط‌زیست فارس و گشت نظارت و بازرسی اداره کل شیراز در حالی بر خاک استان نقش بست که محیط‌زیست و عرصه‌های طبیعی استان 16‌سال شاهد فعالیت‌های این محیط‌بان سبزپوش در عرصه محیط‌زیست بود.

کد خبر 83555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز