دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

گروه بورس: به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی‌، سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی، شهریور ماه در بورس عرضه می‌شود.

به گزارش همشهری، در شرایطی که کار آماده‌سازی‌ سهام شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌دلیل حجم و تعدادزیاد شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت بسیار زمان‌بر بود اما به‌نظر می‌رسد کار آماده‌سازی‌ سهام این شرکت مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به گفته مسئولان سازمان خصوصی‌سازی‌، سهام این شرکت شهریور ماه امسال در بورس واگذار می‌شود.

این در حالی است که براساس آخرین اخبار، تاریخ دقیق عرضه سهام بانک تجارت و بانک صادرات نیز در بورس مشخص شده و سهام بانک تجارت روز 30 اردیبهشت‌ماه و سهام بانک صادرات نیز خرداد ماه در بورس عرضه می‌شود.اما هنوز خبر دقیقی از عرضه مابقی سهام شرکت مخابرات ایران در دست نیست.

پیش از این قرار بود سهام شرکت‌های پتروشیمی به‌صورت جداگانه و تک تک در بورس عرضه شود اما پس از برگزاری جلسات متعدد وطولانی، نهایتا قرار شد سهام همه شرکت‌های پتروشیمی به‌دلیل اینکه این شرکت‌ها مجموعه‌ای از تولید را تشکیل می‌دهند به‌صورت یکجا و در قالب یک شرکت هلدینگ 4هزار میلیارد تومانی در بورس تهران به فروش برسد.

درصورت عرضه سهام این شرکت در قالب یک هلدینگ، این شرکت پس از شرکت مخابرات به دومین شرکت بزرگ بورس تبدیل می‌شد.

اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ در این باره به همشهری گفت:سهام شرکت هلدینگ پتروشیمی به‌عنوان نخستین شرکت هلدینگ مربوط به مجموعه نفت تا شهریور ماه امسال در بورس واگذار می‌شود. او افزود: طبیعتا مراحل واگذاری سهام هلدینگ پتروشیمی باید تا شهریور ماه به پایان برسد در غیراین صورت سهام شرکت‌های پتروشیمی به‌صورت جداگانه عرضه می‌شود.

به گفته غلامی، شرکت هلدینگ پتروشیمی هم‌اکنون در حال تکمیل مدارک خود در بورس تهران است.

غلامی همچنین در مورد عرضه سهام بانک تجارت در بورس گفت:تاریخ دقیق عرضه سهام بانک تجارت مشخص شده و نشست معارفه این بانک روز 22‌اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و سپس سهام این بانک روز 30 اردیبهشت ماه در بورس عرضه خواهد شد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ در مورد عرضه سهام بانک صادرات در بورس بیان داشت: براساس تصمیم‌های اتخاذ شده سهام بانک صادرات نیز در خرداد ماه آماده عرضه دربازار سهام است. وی در پاسخ به این پرسش که مابقی سهام شرکت مخابرات چه زمانی در بورس عرضه می‌شود افزود: هنوز تاریخ دقیق عرضه مابقی سهام مخابرات مشخص نیست.

کد خبر 80609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز