همشهری آنلاین: هیات وزیران به پیشنهاد وزارت بازرگانی و به استناد ماده ۱۳۸ قانون اساسی مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که براساس آن باقی‌مانده اصل سود سهام سال ۸۶ فولاد مبارکه به وزارت بازرگانی واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصوبه دریافت اصل سود سهام سال ۸۶ فولاد مبارکه از سوی هیات وزیران به ۳ وزارتخانه اقتصاد، بازرگانی، صنایع و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ابلاغ شد و بر اساس آن وزارت بازرگانی مدیریت باقی‌مانده سهام فولاد مبارکه را در اختیار گرفت.

از سوی دیگر بر اساس این مصوبه وزیر بازرگانی باید نسبت به تصمیم‌گیری در مورد تشخیص باقی‌مانده سهام فولاد مبارکه و سودهای متعلقه بر آن و مدیریت بر نحوه واگذاری و فروش سهام آن اقدام کند.

مهلت تعیین تکلیف باقی‌مانده اصل سود سهام سال ۸۶ فولاد مبارکه جهت هزینه در جوایز صادراتی قابل تجدید است و اهمیت این مصوبه از آن روی است که با ابلاغ این مصوبه فشار زمانی برای سرعت در واگذاری سهام فولاد مبارکه رفع شده و وزارت بازرگانی مدیریت نحوه واگذاری و فروش باقی‌مانده سهام این شرکت بورسی را به عهده خواهد داشت.

از سوی دیگر شرکت ‌های سرمایه‌گذاری با تکیه بر این مصوبه فرصت خواهند داشت تا برای خرید سهام فولاد مبارکه با وزارت بازرگانی مذاکره‌ کنند.

وزارت بازرگانی نیز با توجه به دریافت سهام فولاد مبارکه می‌تواند قیمت سهام قابل واگذاری خود را نسبت به سود دریافتی تعدیل کند و بخشی از جوایز صادراتی را از محل سود سهام فولاد مبارکه پرداخت کند.

کد خبر 76317

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز