طرح ویژه «حامی‌شهر» با هدف جمع‌آوری معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان از طریق مجوز و هماهنگی دادستانی در تهران کلید خورد و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

آغاز عملیات ساماندهی ۱۰ روزه معتادان متجاهر تهرانی

به گزارش همشهری آنلاین؛ طرح ویژه «حامی‌شهر» با هدف جمع‌آوری معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان از شب گذشته آغاز و به مدت ۱۰ شب در سطح مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران اجرایی می‌شود که در همین راستا معاون دادستان تهران به دستگاه‌هایی که در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر منع پذیرشی به وظایف خود عمل نمی‌کنند هشدار داد و گفت: با نهادهای مرتبط در این حوزه که ترک فعل کرده و به وظایف خود عمل نمی‌کنند برخورد قانونی در بالاترین سطح صورت می‌گیرد.

همچنین احمد احمدی صدر، معاون شهردار تهران در حاشیه آغاز طرح «حامی‌شهر» در سال ۱۴۰۲ که همراه با رونمایی از خودروهای جدید شهرداری تهران در حوزه خدمات فوریت‌های اجتماعی شب گذشته انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: باید از دادستانی تهران برای هماهنگی‌ها و کمک در اجرای این طرح قدردانی کنم. با هماهنگی بین‌بخشی که در شهرداری تهران با کمک یگان شهرداری و دستورات و احکام دستگاه قضایی ایجاد شد، در حوزه معتادین متجاهر طرحی با هدف کمک به سایر دستگاه‌ها به ویژه فراجا آغاز شد تا بتوانیم در کنار یکدیگر نسبت به ساماندهی این حوزه به معنای واقعی اقدام کنیم.طرح حامی‌شهر به مدت ۱۰ شب به عنوان طرح اصلی اجرا و پس از آن این طرح به صورت پایدار در تمام مناطق ۲۲‌گانه پیگیری خواهد شد.

این معتادان به کجا منتقل می شوند؟

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، ادامه داد: گشت‌های فوریت‌های اجتماعی در شهر تهران نوسازی شده و بیش از ۲۰ خودروی ون جدید برای حوزه فوریت‌های اجتماعی وارد کلانشهر تهران شده است. بر همین اساس با یگان و مجموعه جدید همزمان با شروع فصل سرما اقدامات خود را پیگیری خواهیم کرد.

احمدی‌صدر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح روند جمع‌آوری معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها، گفت: این افراد به مراکز «یاورشهر» منتقل می‌شوند. در حقیقت افرادی که منع پذیرش برای آنها وجود دارد و دچار بیماری شده‌اند یا به دلایلی همچون زیر ۱۸ سال بودند. معلولین و زنان در قالب مراکز یاورشهر ساماندهی خواهند شد و سایرین نیز به مراکز ماده ۱۶ منتقل می‌شوند؛ بنابراین با همکاری پلیس و دستگاه قضایی امیدواریم تا پایان سال شاهد وقوع تحولی در امر ساماندهی معتادین متجاهر و افراد بی‌خانمان باشیم. بی‌تردید با همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط این تحول رخ خواهد داد.

آغاز ساماندهی ۱۰ روزه معتادان متجاهر تهرانی | هشدار صریح دادستانی به مدیرانی که کوتاهی می کنند

وی تأکید کرد: در اجرای طرح ویژه، نسبت به ساماندهی چند نقطه که از پیش شناسایی شده است، اقدام می‌کنیم؛ اما ممکن است با این کار این افراد به سایر مناطق بروند؛ بنابراین طرح به صورت همزمان در تمام مناطق ۲۲ گانه اجرا خواهد شد.

برخورد جدی با دستگاه‌هایی که ترک فعل کنند

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌زاده معاون دادستان تهران نیز ضمن قدردانی از همه دستگاه‌هایی که در اجرای این طرح فعال بودند و موجب ایجاد امنیت روحی و روانی مردم شده‌اند، گفت: طرح «حامی‌شهر» با هدف ایجاد امنیت روحی و روانی برای مردم تهران آغاز شده و مجموعه شهرداری بیش از پیش تلاش می‌کند که در همکاری با پلیس نسبت به ساماندهی معتادین متجاهر اقدام کند. امیدواریم این طرح مستمر باشد و تلاش‌مان نیز در استمرار این طرح خواهد بود.

آغاز ساماندهی ۱۰ روزه معتادان متجاهر تهرانی | هشدار صریح دادستانی به مدیرانی که کوتاهی می کنند

وی اضافه کرد: در حال حاضر با جمع‌آوری معتادین متجاهر مشکلی نداریم؛ اما در حوزه منع پذیرشی‌ها مشکل داریم. بر همین اساس به همه نهادهای مربوط هشدار می‌دهم که اگر دستگاهی در این حوزه به وظایف خود عمل نکند برخورد قاطع در انتظار او خواهد بود. برای مثال اگر در میدان شوش افراد زخم‌باز دیده شوند، دستگاه مربوطه در بالاترین سطح آن با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: در همین راستا شعبه‌ای در دادگاه کارکنان دولت به نام شعبه رسیدگی به ترک‌ فعل‌ها و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی تأسیس خواهد شد. این امر با دستور دادستان به زودی انجام می‌شود؛ لذا مسئولین مرتبط در مورد منع پذیرشی‌ها به وظایف خود عمل کنند که به برخورد تخم نشود.

در بخشی دیگر از این مراسم سرهنگ هادی موسوی فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران نیز گفت: در اجرای تدابیر فرماندهی انتظامی فراجا و شهردار تهران مبنی بر جمع‌آوری معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها از سطح شهر تهران به مدت ۱۰ شب به صورت ویژه طرح حامی‌شهر در مناطق ۲۲‌گانه اجرایی خواهد شد که امیدواریم شهروندان شاهد تاثیرات مثبت این طرح در سطح شهر باشند.

آغاز ساماندهی ۱۰ روزه معتادان متجاهر تهرانی از سطح شهر | هشدار صریح دادستانی به مدیرانی که کوتاهی می کنند

کد خبر 805622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    0 0
    چرا با این خرده فروشان لعنتی مواد مخدر برخورد جدی نمی شود این همه مواد از کجا به دست معتادها میرسه