احمد احمدی صدر گفت: حدود ۱۶ هزار معتاد متجاهر در مراکز درمانی پذیرش شدند و ۸ هزار ظرفیت خالی در تهران داریم و کفایت پذیرش تمامی معتادان متجاهر را می کند.

احمدی صدر

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر رئیس سازمان رفاه، مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در آیین بهره برداری از فاز ۲ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹ و آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ (پویش شهر) شهرداری تهران، با بیان اینکه در ابتدای تشکیل قرارگاه اجتماعی کلانشهر تهران، موضوع آسیب های اجتماعی و علل وجود معتادان متجاهر در شهر تهران بررسی شده، گفت: چند چالش اساسی در بحث معتادان متجاهر تهران از ابتدا وجود داشت؛ یکی از چالش‌ها، کمبود ظرفیت بود چراکه ۲۱ هزار معتاد متجاهر در کلانشهر تهران داریم و ظرفیت کافی برای پذیرش آنان وجود نداشت.

او ادامه داد: چالش دوم، عدم پذیرش منع پذیرشی‌ها بود و ظرفیتی برای پذیرش آنان نیست و چالش سوم نبود نگاه انسان مدارانه بود. باید نگاه ما این باشد که این افراد خانواده ما هستند و باید درمان شوند که این نگاه آنطور که باید و شاید وجود نداشت.

احمدی صدر افزود: در آستانه افتتاح فاز دوم یاورشهر ۹ هستیم، فاز اول ۱۵۰۰ ظرفیت و فاز دوم ۲۵۰۰ ظرفیت دارد، درحال حاضر ما ۹ مجتمع تربیتی، آموزشی و درمانی را ایجاد کردیم تا این کمبود ظرفیت تامین شود.

به گفته مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به طور کلی ۹ مجموعه یاور شهر ۷۵۰۰ ظرفیت را در کلانشهر تهران ایجاد کرده است. او در ادامه تاکید کرد: طبق آخرین آمار ۲۴ هزار ظرفیت امروز آماده پذیرش معتادان متجاهر در کلانشهر تهران است و ۱۰۰۰ ظرفیت هم به دستور فرمانده فراجا در سروش اضافه شده است، بنابراین حدودا ۱۶ هزار نفر در مراکز درمانی پذیرش شدند و ۸ هزار ظرفیت خالی در تهران داریم که کفایت پذیرش تمامی معتادان متجاهر را می کند.

احمدی صدر تصریح کرد: موضوع بعدی عدم پذیرش منع پذیرشی‌ها بود، امروز با افتخار عرض می کنیم تمام مراکز ما (۹ یاور شهر) آماده پذیرش معتادانی است که منع پذیرشی مانند معتادان دارای زخم باز، عفونی، صغر سن، کبر سن، زنان، معلولان و اعصاب و روان هستیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به چالش سوم وجود آسیب های اجتماعی کلانشهر تهران، خاطرنشان کرد: چالش سوم نبود برنامه مدون درمانی و نداشتن نگاه انسان مدارانه بود که با برنامه الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی این چالش را رفع خواهیم کرد درحال حاضر در تمام یاورشهر ها، ۹ گام تربیتی که شامل؛ سم زدایی، هویت بخشی، سلامت جسمانی، معنویت افزایی، مهارت اموزی، حرفه اموزی، اشتغال درآمدزا، حمایت از خانواده و صیانت پس از خروج اجرا می ‌شود.

کد خبر 829752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha