مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
۱ نفر

داشتن یک رژیم غذایی مغذی سنگ بنای یک سبک زندگی سالم است. با این حال، زمان وعده‌های غذایی ما به اندازه انتخاب‌هایی که انجام می‌دهیم اهمیت دارد. در حالی که برخی از غذاها برای بدن ما بسیار مغذی هستند، اما ممکن است بهترین انتخاب برای مصرف در شب نباشند.

غذای سالم

همشهری آنلاین - آرش نهاوندی: بررسی و تجدید نظر در انتخاب های غذایی شبانه برای سلامتی و تندرستی کلی بسیار مهم است. همانطور که روز به پایان می‌رسد، برخی از غذاها می‌توانند خواب، هضم و آسایش کلی ما را مختل کنند. برخی از غذاهای سالم وجود دارند که ممکن است خوردن آن‌ها در طول روز مفید باشد، اما نباید در شب حتی به اندازه یک میان وعده نیز از آن‌ها استفاده کرد. در این مطلب به فهرستی از برخی از این غذاهای سالم اشاره کرده‌ایم.

کشک

غذاهای سالمی که نباید شب‌ها بخورید

شکی نیست که کشک یک غذای مغذی و سرشار از خواص فراوان است. با خوردن آن در طول روز، باکتری‌های خوب موجود در آن باعث هضم بهتر غذا می‌شوند. کشک استخوان‌های ما را تقویت می‌کند و همچنین ایمنی را افزایش می‌دهد. با این حال خوردن کشک در شب می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. کشک به دلیل طبیعت سرد، ممکن است باعث اشکال در تشکیل مخاط و گاز در معده شود.

میوه‌ها

غذاهای سالمی که نباید شب‌ها بخورید

مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است که هضم آن به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد. بنابراین هضم این غذا در شب زمان می‌برد و باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود. حتی اگر مجبور به خوردن مرغ هستید، آن را به مقدار کم و متعادل بخورید.

غذای چرب

غذاهای سالمی که نباید شب‌ها بخورید

با خوردن غذای چرب در شب، دستگاه گوارش ما برای تجزیه و هضم آن تا پاسی از شب به کار خود ادامه می‌دهد، که خواب را مختل می‌کند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند از خوردن غذاهای چرب در شب خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 804739
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha