به آنهایی که عاشق قارچ هستند و توی هر خوراک و خورشی قارچ می‌ریزند، پیشنهاد می‌کنیم قارچ پلو را هم امتحان کنند.

پلو

همشهری آنلاین: البته برای درست کردن قارچ پلو روش‌های مختلفی وجود دارد؛ خیلی‌ها فقط قارچ و پلو را با هم مخلوط می‌کنند ولی در اینجا برای خوشمزه‌تر شدن غذا علاوه بر قارچ، نخود فرنگی و ذرت هم به این ترکیب قارچ پلو اضافه شده و نه‌تنها غذا خوشمزه‌تر شده است بلکه خاصیت غذایی آن هم بالاتر رفته است.

مواد لازم

۵۰ گرم قارچ
۲۵۰ گرم فیله مرغ
۱ پیمانه ذرت
۲ عدد پیاز بزرگ
۴ پیمانه برنج
۱ پیمانه نخود سبز
نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه پلویی به میزان لازم
روغن به مقدار لازم

۱. فیله‌های مرغ را به شکل دلخواه (نگینی یا خلالی) برش بزنید. پیازها را هم پوست کنده، شسته و به شکل نگینی خرد کنید. در تابه‌ای کمی روغن ریخته و پیازها را در آن تفت دهید. کمی زردچوبه اضافه کرده و مرغ‌های خردشده را هم بیفزایید و در روغن سرخ کنید. به این مخلوط کمی آب و نمک و فلفل بیفزایید و در تابه را بگذارید تا مرغ‌ها بپزند و بدون آب شوند.

۲. ذرت دانه‌شده را با مقداری آب بپزید. نخودها را هم آبپز کرده و هر دو را بعد از پخت آبکش کنید. قارچ را درشت خرد کرده و در تابه‌ای جداگانه سرخ کنید. بعد از کمی سرخ شدن قارچ‌ها، ذرت‌ها و نخودهای پخته‌شده را هم به روغن درون تابه افزوده و همه مواد را با هم تفت دهید. کمی نمک، فلفل و ادویه اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید.

۳. برنج را به صورت معمول آبکش کنید. در ته قابلمه هم ته‌دیگ دلخواهتان را گذاشته و لایه لایه برنج، مرغ پخته، سبزیجات تفت داده شده (شامل: قارچ، ذرت و نخود) را بریزید.

۴. برنج را دم کنید و به مدت سه ربع ساعت صبر کنید تا برنج خوب دم بکشد. بعد برای سرو کردن در دیس بکشید.

یه‌جور دیگه

اگر خیلی عجله دارید به جای ذرت و نخودفرنگی خام از کنسروی آنها که در سوپرمارکت‌ها فراوان یافت می‌شود استفاده کنید. برای پخت ذرت و نخودفرنگی می‌توانید از دستگاه بخارپز هم استفاده کنید.

کد خبر 804577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    3 1
    فیله مرغ گران است
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    3 1
    برنج گران
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    4 1
    نان گندم گران