مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
۰ نفر

شاید در طول روز اتفاقات بدو نامطلوبی را تجربه کنید که روی روحیه شما تاثیر بگذارد، اما اگر سعی کنید حالتان را خوب کنید، نه‌تنها زمان باقی مانده از روز را با فشار روانی کمتر و حال بهتری می‌گذرانید، بلکه حتما راه‌حل‌های مناسب‌تری برای عبور از مشکلات خود پیدا می‌کنید.

خانواده

روزنامه همشهری؛  گروه خانواده_ رابعه تیموری :پریسا جعفری برای بهتر شدن حال شما چند تکنیک کاربردی توصیه می‌کند.

او می‌گوید: «شاید در این مواقع لبخند زدن کار سختی باشد، ولی اگر تصنعی و ظاهری هم لبخند بزنید، تا اندازه‌ای تاثیر نامطلوب مشکل را کاهش می‌دهد.»

این‌روانشناس می‌افزاید: «استشمام برخی بوهای خاص مانندرایحه‌ پرتقال یا اسطوخودوس می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و حال‌تان را بهتر کند. »جویدن آدامس‌های بدون قند و سالم، تماشا یا بوییدن گل، خوردن مقداری شکلات تکنیک‌های دیگری است که جعفری برای رسیدن به آرامش توصیه می‌کند. او ادامه می‌دهد: «مطالعات نشان داده‌اندبهترین روش برای حفظ آرامش، تمرکز در لحظه‌ اکنون است. وقتی اوضاع خوشایند شما پیش نمی‌رود، چند دقیقه‌ای ساکت و آرام بنشینید و به آهستگی چند نفس عمیق بکشید. بر دم و بازدم‌تان کاملا تمرکز کنید و اگر حواس‌ و ذهن‌تان به مشکلاتتان معطوف شد، سعی کنید توجه‌تان را به اکنون بازگردانید و تمرکزتان را حفظ کنید.»


جعفری می‌افزاید: «به داشته‌ها و دستاوردهای‌تان فکر کنید یا در موردشان بنویسید. به چیزهایی که باید در موردشان سپاسگزار باشید. حتی اگر زمان کافی برای نوشتن همه‌چیز در اختیار نداشته باشید، شکرگزاری بابت هر آن‌چه دارید و می‌توانید به‌دست بیاورید، می‌تواند به‌سرعت باعث حال خوب شما شود.»


او ادامه می‌دهد: چند دقیقه‌ای روی یک تشک نرم دراز بکشید و یک پتوی سبک و لطیف را روی خود بکشید؛ این کار باعث می‌شود احساس آرامش و انعطاف‌پذیری کنید. پژوهشگران دریافته‌اند، تماس بدنی با اجسام نرم و لطیف می‌تواند حال آدم‌ها بهتر کند و استرس را از بین ببرد.»
گوش دادن به موسیقی تکنیک دیگری است که جعفری پیشنهاد می‌کند. او می‌گوید: «روشی سریع و آسان برای بهبود روحیه که حال‌تان را به‌سرعت بهتر می‌کند. اگر می‌خواهید گوش دادن به آهنگ تاثیر بیش‌تری داشته باشد، با آن هم‌نوا شوید.»
او می‌افزاید: «رفتن به مکانی آرام و ساکت که هیچ عامل تحریک‌آمیز و استرس‌زایی در آن‌جا نباشد، فقط به مدت چند دقیقه، می‌تواند به طرز معجزه‌آسایی حال‌تان را بهتر کند.»

کد خبر 803572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha