مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

زنی جوان با همدستی مرد غریبه سناریوی قتل شوهرش را اجرا کرد و می خواست مرگ او را یک حادثه جلوه دهد اما در نهایت دستش رو شد و بعد از گذشت ۸ ماه اسرار جنایتی که شب عید مرتکب شده بود را فاش کرد.

متهم   بازداشت

همشهری آنلاین؛ سرنخ: این حادثه ۲۷ اسفند پارسال اتفاق افتاد. در آن روز زنی جوان با اورژانس تماس گرفت و گفت شوهرش حالش خوب نیست. آمبولانس اورژانس به محل حادثه که خانه ویلایی در شمال تهران بود اعزام شد اما قلب این مرد از تپش ایستاده بود.نیروهای اورژانس عملیات احیا را روی مرد میانسال که حدودا ۴۷ سال سن داشته انجام دادند اما تلاش ها بی فایده بود و آنطور که مشخص بود چند ساعتی از مرگ وی می گذشت. همسر این مرد نیز مدعی بود که همسرش به دلیل بیماری، داروهای مختلف مصرف می کرده که احتمالا یک شب قبل از حادثه دوز داروهایش را بالا برده و همین موجب مسمومیت شدید و در نهایت مرگ او در خواب شده بود. این درحالیست که علت اولیه مرگ مرد میانسال مسمومیت دارویی اعلام شد.

مرگ مرموز

به دنبال مرگ مرد میانسال، خانواده وی پیش از آنکه جسد پسرشان دفن شود، راهی دادسرای جنایی تهران شدند و اعلام کردند که مرگ پسرشان مشکوک است. آنها گفتند که پسرشان اگرچه دارو مصرف می کرده اما اینطور نبوده که دوز داروهایش را بالا ببرد و جانش به خطر بیفتد. آنها درخواست پیگیری داشتند تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. به همین دلیل بود که قاضی محمد جواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران دستور داد تا جسد مرد جان باخته به پزشکی قانونی انتقال یابد تا با آزمایش سم شناسی، علت اصلی مرگ وی مشخص شود.

شکایت از عروس

اوایل امسال بود که پزشکی قانونی علت اصلی مرگ متوفی را صادر کرد. بر اساس این نظریه علت مرگ مرد جان باخته، مسمومیت به دلیل مصرف متادون بود. پس از اعلام این نظریه، خانواده مرد جان باخته بار دیگر راهی دادسرای جنایی تهران شدند و به طرح شکایت ازعروسشان پرداختند. آنها گفتند که پسرشان از مدت ها قبل با همسرش دچار اختلاف شده بود. از سوی دیگر پس از مرگ پسرشان، رفتارهای عروسشان را زیر نظر گرفته و متوجه شدند که او با مردی غریبه ارتباط پنهانی داشته است. با این شکایت، زن جوان چند ماه قبل بازداشت شد اما قتل همسرش را انکار می کرد. وی می گفت که شب حادثه همسرش داروهایش را مصرف کرده و بعد خوابیده است. صبح اما هرچه صدایش زده بیدار نشده است و به نظر می رسد دوز داروهایش را بالا برده و همین موضوع مرگ وی در خواب رقم زده است. اظهارات این زن پر از تناقض بود و همین موجب شد تا بازپرس جنایی دستور بازداشت وی و انجام تحقیقات بیشتر را صادر کند.

رازگشایی

دومین مظنون این حادثه،‌مردی بود که با این زن ارتباط پنهانی داشت. بررسی ها حکایت از این داشت که این دو نفر از چند ماه قبل از مرگ مشکوک مرد میانسال با یکدیگر ارتباط پنهانی داشته اند. علاوه بر این تحقیقات نشان می داد که مرد جان باخته ثروت زیادی داشته و کارش خرید و فروش ملک بوده است. او در یک خانه ویلایی در شمال پایتخت ساکن بوده و علاوه بر چندین خانه، زمین و ویلا در تهران و شهرهای مختلف داشته و ماشین های مدل بالا زیر پای خودش و همسرش بوده است. این احتمال وجود داشت که همسر متوفی با انگیزه تصاحب اموال شوهرش‌،‌نقشه قتل او را کشیده و تلاش کرده تا مرگ او را حادثه جلوه دهد. در گام بعدی معلوم شد مرد غریبه نیز سارقی سابقه دار است که مدتی قبل به جرم سرقت دستگیر شده و در زندان بود. در این شرایط بازپرس دستور داد تا این مرد از زندان به دادسرای جنایی احضار شود. از سوی دیگر همسر مرد جان باخته دیروز از اداره آگاهی تهران به دادسرا منتقل شد تا اینکه سرانجام بعد از چند ساعت تحقیق هردو به قتل اعتراف کردند و کلید معمای جنایت در اختیار بازپرس جنایی قرار دادند. زن جوان که ۳۷ ساله است گفت: شوهرم مرد بداخلاقی بود و به من توجهی نمی کرد تا اینکه چند ماه قبل با مردی به نام کاوه آشنا شدم و با همدستی یکدیگر تصمیم به قتل شوهرم گرفتیم. اما در نهایت بعد از گذشت ۸ ماه دستمان رو شد و حالا به شدت پشیمانم.

این دو متهم پس از اقرار به جنایت، با قرار قانونی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

نقشه قتلی که سرانجام اجرا شد

کاوه حدودا ۴۰ ساله ، معتاد به شیشه و هروئین است .علاوه بر اعتیادش، سابقه سرقت هم دارد. او می گوید که نقشه قتل را همسر مقتول کشیده و او ناچار شده به زن جوان کمک و با او همکاری کند. گفت و گو با او را می خوانید.

با همسر مقتول چطور آشنا شدی؟

در جریان معامله تویوتا با یک زمین.

توضیح بده،‌چند وقت قبل بود؟

اوایل مهر سال ۱۴۰۱ بود که ترانه همسر مقتول به بنگاه املاکی که من در آنجا کار می کردم آمد و گفت قصد خرید یک زمین را دارد. قرار شد ماشین تویوتایش را بدهد و با زمین معاوضه کند. همین مسئله موجب آشنایی من و ترانه شد. از آن پس چند بار با هم قرار گذاشتیم و به پارک لویزان رفتیم.

خبر داشتی او متاهل است؟

باور کنید اوایل آشنایی نمی دانستم او متاهل است. بعد ازمدتی او گفت که شوهر و فرزند دارد. بعد برایم تعریف کرد که شرایط زندگیش خوب نیست و می خواهد از همسرش جدا شود اما او زیر بار طلاق نمی رود. وی آنقدر در گوشم خواند با همسرش مشکل دارد که من ناچار شدم به او کمک کنم.

با ارتکاب جنایت به او کمک کنی؟!

اشتباه کردم.

یعنی انگیزه تان برای جنایت ، تصاحب اموال مقتول نبود؟

نه. ترانه سفره دلش را برایم باز کرده بود و می گفت شوهرش مردی بداخلاق است که به او اهمیتی نمی دهد. وی به خاطر همین رفتارهایش تصمیم گرفته بود به زندگی شوهرش پایان بدهد.

از نقشه قتلی که کشیدی بگو؟

اوایل ترانه می گفت که برایش اسلحه تهیه کنم. بعد گفت در خیابان با او درگیر شدم و بعد با ضربات چاقو جانش را بگیرم.حتی گفت قاتلی اجیر کنیم و مرگ او را اختلاف مالی نشان دهیم چون می گفت شوهرش به خاطر ثروت زیادی که دارد دشمن هم زیاد دارد. اما بعد به این نتیجه رسیدیم تا با خوراندن قرص متادون به او جانش را بگیرم تا مرگش را عادی جلوه بدهد. ترانه می گفت شوهرش به دلیل بیماری خاصی  که دارد دارو مصرف می کند. می تواند متادون را در آبمیوه اش حل کند و به او بدهد تا پس از مرگ علت مرگش را مسمومیت دارویی عنوان کند. می گفت هیچ کس متوجه این راز نمی شود اما خب اشتباه فکر میکردیم.

بعد چه شد ؟

من قرص ها را تهیه کردم و به ترانه رساندم. او هم ۳ قرص شب حادثه در آبمیوه شوهرش حل کرد و همراه داروهایش به شوهرش داد. همان شب شوهرش در خواب جان باخت. ترانه هم به من پیام داد که کار تمام شده است. او از من خواست تا مدتی با او ارتباط نداشته باشم تا آب ها از آسیاب بیفتد.

برای این کار به تو دستمزدی داده بود؟

دستمزد که نه اما برای تولدم ساعت و گوشی موبایل گرانقیمتی خریده بود تا من با همکاری کنم. 

بعد از قتل هم به جرم سرقت دستگیر شدی؟

گوشی موبایل فردی را سرقت کردم و گیر افتادم.

پرونده ات نشان می دهد که سابقه سرقت داری؟

به خاطر تامین هزینه موادم،‌سرقت می کردم. بالای ۶۰ یا ۷۰ مورد سرقت انجام داده ام.

اعتیاد داری؟

هروئین و شیشه می کشم.

متاهلی؟

متاهل بودم اما جدا شدم. به خاطر اعتیاد و سرقت هایم همسرم درخواست طلاق غیابی داد و زمانی که در زندان بودم از من جدا شد و رفت.

کد خبر 800563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha